שבוע טעימת העצמאות המסורתית של איש הענבים

IMG_4200

יין משמח לבב אנוש, ובימים אלה כשכל החיים מתהפכים, אין כמו יין איכותי לתת קצת אסקפיזם ומצב רוח טוב. מזה שני עשורים מתקיימת ב"איש הענבים" טעימה של יינות לכבוד יום העצמאות, שבהם נפתחים עשרות יינות ישראלים משובחים כמספר שנותיה של המדינה.

IMG_4143

בימים אלה מתקיימת הטעימה (שתמשיך עד יום חמישי ה7 למאי 2020) בכפוף לנהלי התו הסגול והנחיות משרד הבריאות (הרשמה מראש לסבבים שבהם כמות האורחים מוגבלת, שמירת מרחק ומסיכות, מדידת חום ואלכוג’ל ).

הטעימה מתקיימת במקום החדש של “איש הענבים” בחוצות יפו, במבנה יפיפה בעל מפלסים רבים, בו יש שפע של חדרים לטעימות שונות, חדר סדנאות וכמובן חדר יין מושקע ומשופע בכל טוב.

IMG_4162

בין היקבים שנטעמים באירוע – יקבי אלכסנדר, אפק, בזלת הגולן, בן חיים, ברבדו, ברקן, גוש עציון, גת שומרון, דוכתא, דומיין סרור, דלתון, דרימיה, הר אודם, וילה וילהלמה, ויתקין, טוליפ, טפרברג, יתיר, כישור, כרם תשע, כרמל, לוריא, מרגלית, נטופה, נטע, סגל, סריג, עמק האלה, פייס סטוסנס, פלדשטיין, פלם, צוובנר, צרעה, קדמא, קלו דה גת, קסטל, רמות נפתלי, רמת הגולן, שאטו  גולן, שאטו רמו, שבעים, שטרן, שמחון, שריגים, תבור, תשבי, ומשק היין הנס שטרנבך.

בביקורי במקום , בכל  עמדה עמד מוזג שבסבלנות רבה הסביר על היינות השונים, והמליץ על הטעימות.

IMG_4168

למי שרצה לקנות היתה אפשרות להחזיר את כוס הטעימה ולקבל הנחה של 35 שקלים על הקניה.

כמובן שהעדפת יינות מסוימים על אחרים היא ענין של טעם אישי, אבל יש לציין במיוחד יינות שבלטו במיוחד בקרב הטועמים – מהיינות הלבנים – יקב נטע, לבן 2019 – שהיווה פתיחה קלילה ומרעננת, יקב דלתא – סוביניון בלאן 2018 – יין בעל ניחוחות פירותיים מאד, יקב גוש עציון – עמק ברכה לבן 2018  – מסדרת הדגל של היקב, שזכה לתשואות בקרב הטועמים. יקב עמק האלה –  אסטייט, מרלו 2013 פתח את הרשימה באדומים בטעמי פירות שחורים ופטל, יחד עם יקב דלתון – רזרב, שיראז 2004  (כולל גם בגרסת המגנום) הישר מאדמת הבזלת ומשתדך נפלא לטעמים חזקים של גבינות או תבשילי קדרה, ויקב ויתקין קברנה פרנק 2008 שגם הוא מתאים לטעמים עזים של בשר וגבינות, כמו גם פסטה ושמן זית, ומאופיין בארומות חדות של פרי שחור.

חיפוש

בשבוע הטעימות ניתן להתנסות במגוון ישראלי המוכיח שוב שהיקבים בארץ לא נופלים מיקבים בין לאומיים, ולבחור את היין שמתאים לנו, לאירוח, להתפנקות בבית או ללווי ארוחות.

כל הפרטים באתר איש הענבים.