מוצר השנה- חוגגים עשור של הצלחה.

"מוצר השנה" ביסס בעשר שנותיו בארץ את מעמדו כתו שמבטיח לצרכנים את המוצרים החדשניים והמשתלמים ביותר בקטגוריות רבות ושונות. כשצרכן מוסיף לעגלת הקניות שלו מוצר המסומן בתווית "מוצר השנה" הוא יודע שמאחורי הבחירה ישנו גוף מבוסס, שעובד על פרמטרים רבים בעזרת אנשי מקצוע ומחקר רבים, וסקרי דעת קהל שלבסוף מאפשרים לנו לדעת מה המוצרים ששווה לבחור על המדפים.

מוצרים רבים זכו בתווית הנחשקת, וכמובן שאני לא יכולה לסקר ולספר על כולם, ולכן בחרתי את הנבחרים שלי מתוך כל הזוכים, את חלקם סיקרתי עוד קודם לכן (וקישורים יגיעו בהמשך), לחלקם התוודעתי רק עכשיו, ואלה הן הבחירות שלי:

הערה חשובה לפני שמתחילים – שמחתי לגלות שהרבה מהחידושים הם גרסאות בריאות יותר למוצרים אהובים, ולכן גם בבחירות שלי ישנם הרבה מוצרים באוריינטציה של בריאות.

ואני מתחילה במוצר הבסיסי ביותר- לחם.

את מותג הבית "שופרסל" אני  רוכשת הרבה, מכיוון שברשת יודעים לבחור יצרנים איכותיים. בתוך מותג הבית ישנו המותג הבריאותי המכונה GREEN.

המותג GREEN הוא הנמכר ביותר בקטגוריית הבריאות – מחולק לאורגני, ללא גלוטן, ללא לקטוז (חדש- היחיד ללא לקטוז לגמרי ולא רק מופחת) וללא סוכר. המותג מוביל שוק. 90 פריטים, כולל ביצים מהלול האורגני היחיד בארץ .

הזוכה של "מוצר השנה" השנה היא סידרה שלמה- סידרת הלחמים האורגנים החדשים של מותג "שופרסל"– לחם שיפון אורגני,לחם שאור קל , חלה אורגנית עם שומשום, ולחם אורגני מקמח מלא עם גרעינים. הלחם הוא מהגרעין השלם, מקמח מלא, לא מכיל רכיבים סנטטיים כמו חומרים משמרים או משפרי אפייה ,בקמח יש וויטמינים, מינרלים וסיבים שלא קיימים בקמח לבן, תורם לקצב חילוף החומרים, מסלק מהגוף רעלים ושומנים, מפחית רמות כולסטרול והסיבים התזונתיים תורמים לתחושת שובע. הלחם עשוי מכל חלקי הנבט וכאמור בגלל העדר חומרי שימור, מחזיק רק כיומיים ולכן מומלץ להקפיא חלק לשימוש בהמשך. (אני נוהגת להפשיר במיקרוגל על מצב "הפשרה" לפי משקל הלחם שאני רוצה להפשיר, כשהוא מונח על מגבת נייר ולצידו כוס עם מעט מים שעוזרת ללחם לשמור על הלחות שלו).

 

החוויה האישית שלי – קודם כל הלחם מרגיש מאד מאד עשיר ומאד טרי. אמנם קצת חרגתי מהקטע הבריאותי כששידכתי אותו לחמאה, ומה שיצא לי היה שחיתות קטנה (שששש… לא לגלות!!). בעיקר המסקנה שלי היתה מה הוא לא – הוא לא שונה בטעמו מלחמים רגילים ואם אפשר בריאות על הדרך, למה לא?

עוד מידע על מתחמי GREEN השונים – כאן.

חלק מהענין של לשמור על הבריאות באוכל, הוא להכין אותו בעצמך, כשאתה יודע בדיוק מה יש באוכל ואיך הוא הוכן. לשם כך צריך ציוד איכותי למטבח. לכן שמחתי להכיר את מוט הבלנדר של BRAUN שהוא בעצם מעבד מזון בחלקים. מה הוא עושה?

מילקשייק, הקצפה, טחינה לכל עובי, מוט בלנדר עם תוספות אביזרים ,סכיני חיתוך שונות, כתישת קרח, מכין בצקים ובלילות, פורס ירקות ופירות  ומה לא. עוד יתרונות שלו – עשוי נירוסטה ולכן לא מחליד, ידידותי למדיח (ייתרון גדול מבחינתי!), ההספק שלו 750 וואט, מה שהופך את המכשיר לחזק במיוחד ואפשר לבחור "סטים" שונים במחירים שונים לפי מספר האביזרים.

 

החוויה האישית שלי עקבתי אחרי הפעלת המכשיר, כתישת קרח והפטנטים הייחודיים שלו כמו מנגנון שעובד רק כשלוחצים עליו ובכך בטוח לילדים, או השליטה על העוצמה- שכשרוצים שזה יעבוד חזק יותר, פשוט לוחצים יותר והקצב עולה. מנסיון ההפעלה שלי עולה שהוא קל וארגונומי ונוח מאד גם למישהי עם ציפורניים ארוכות, והמשקה שטעמנו עם הקרח הגרוס היה מוצלח מאד (ואני אחת שאוהבת קרח במשקאות שלי גם בחורף). התחלתי לחשוב כבר על השימושים הרבים שאפשר לעשות בעזרת מכשיר אחד בלבד והתרשמתי גם מהבטיחות של החלקים החדים, שכלואים בתוך מתקן פלסטי כך שאין אפשרות להפגע בזמן הרכבת החלקים השונים.

בהמשך למוצרי האוריינטציה הבריאותית – היום כולנו מנסים לטגן כמה שפחות ולנסות לעשות את אותן מנות שאנו נהגנו לטגן, באופנים יותר בריאים – בלי שמן מיותר. כי אין כמו תנור אפייה לעשות את העבודה ולהוציא מנות באותה איכות.

"שניצל ולתנור" של קנור פותר לנו בדיוק את הבעיה הזו. ולא סתם נבחר השניצל – השניצל הוא המנה האהובה בישראל ,ומעל חמישים אחוז מהאוכלוסיה מכינים שניצלים בין פעמיים לחמש פעמים בשבוע (!). לא משנה מאיזה עדה ומי מבשל בבית, שניצל תמיד מככב, הרבה פעמים בגרסאות שרחוקות שנות אור מאותה מנה אוסטרית קלאסית (כך למשל שם נהוג להכין שניצל מבשר עגל, בעוד שבישראל דווקא העוף מככב).

מעבר לקטע הבריאותי, כמובן שטיגון אינו נוח – הרבה נתזים ולכלוך, שמן שמוכרח להיות בדרגה מדוייקת – חם מדי – ישרוף את המנה, לא חם מספיק- המנה תספוג שמן ותהיה דוחה למדיי. שלא לדבר על זה שצריך לעשות "ביביסיטר" למחבת , אי אפשר להניח לה לרגע, וגם אין מספיק מקום וצריך לעשות סבבים, ואז לנקות את כל השומן…

בקיצור, הפתרון האולטימטיבי הוא תנור האפייה. ואיך עושים את זה?

 

כל מה שצריך הוא הבשר (או לחילופין פרוסות ירקות). טובלים בביצה, אחר כך טובלים בתערובת המיוחדת של קנור, ומניחים על דף אפיה בתבנית. אחר כך יהיו לנו שניצלים (או ירקות) מצופים כמו שצריך, פריכים, קרנצ'ים, ששמרו על כל העסיס של התוכן. אנחנו טעמנו ירקות מצופים באותה שיטה. הירקות שמרו על עטיפת הפירורים, שמצידה ספגה את הטעמים של הירקות אבל נשארה צמודה לירק ולא נפלה בתנור. שקית מספיקה לשישה עד תשעה שניצלים, תלוי בגודל, והפירורים, שבנויים במיוחד להתאמה לתנור אפייה, מוציאים מנה שיש בה ארבעים אחוזים פחות שומן, וכמובן ללא חומרי טעם וחומרים משמרים.

טיפ מעניין שלמדנו מהשף אודי ברקן, שהדגים בפנינו את הפירורים, הוא שכדי להרגיל ילד לטעמים חדשים, יש להוסיף אותם בהדרגה, כלומר בהתחלה להכין לו נניח פסטה בלי כלום, אחרי כמה זמן להוסיף ירק אחד, ושוב לחכות ולהוסיף עוד ירק וכך הלאה.

החוויה האישית שלי – ה"שניצלים" מהירקות היו טעימים והלכו מצויין עם רטבים שונים. הם לא נפלו מהירק , לא בזמן ההכנה וגם לא בזמן האכילה (ולא התחילו לצוף בתוך רוטב כמו שקורה הרבה). הפירורים כאמור פריכים במיוחד. אצלנו בבית יש גם צמחוני וגם קרניבורים, כך שיהיו גרסאות רבות של מנות אפויות עם הפירורים של "קנור".

ומבשר בהכנה בריאה, למוצר חלב עם אוריינטציה של בריאות –

עמק תנובה מופחתת שומן 9% זיתים  – כי גבינה צהובה היא מוצר החלב הנמכר ביותר אחרי החלב הניגר. ב95 אחוז מהבתים יש גבינה צהובה, ומתוכם 80% מדובר בגבינת עמק (מיוצרת בעמק יזרעל). אבל כמה שזה טעים, יש בעיה גדולה עם אחוזי שומן, ולכן מגיעה "עמק" האהובה בגירסה מופחתת שומן שאהובה על כל מי שמחפש את ה"לייט" – ספורטאים, שומרי משקל, ו"מצפוניסטים". מצד שני – הטעם חשוב מאד לכולם. (כי בשורה התחתונה- לא טעים – לא אוכלים).

"עמק לייט זיתים" ייחודית ל"עמק". ויש לה יתרונות רבים – חצי מכמות הקלוריות לפרוסה (חמישים במקום מאה), עשירה בחלבון, סידן, דלת לקטוז וללא גלוטן.

(בתמונה יחד עם זוכה נוסף של "מוצר השנה" – גבינת נפוליאון מופחתת שומן)

החוויה האישית שלי – היות ונאמר לי שהגבינה מתפקדת בדיוק כמו גבינה עשירה יותר, ומתאימה גם לפיצה וטוסט, עשיתי לה את המבחן האולטימטיבי, הוא מבחן ההמסה. פשוט לקחתי נייר אפייה, הנחתי באמצע פרוסה, שמתי למעלה עוד נייר, והנחתי בטוסטר חם. שמחתי לגלות שהגבינה נמסה והפכה לחוטים בדיוק כמו שאני אוהבת. כמובן שאם כבר , אז כבר חיסלתי אותה ככה. המסקנה שלי – אין סיבה לצרוך גבינה עתירת שומן אם אפשר את אותו טעם ותכונות, להשיג בגבינה מופחתת שומן.

טעם הזיתים הוא הטעם האהוב ביותר בפיצות או טוסטים.

את גבינות "עמק" ניתן להשיג באחוזי שומן שונים, ואנקדוטה קטנה- גבינת עמק כבר בת 73 שנים. אותו מתכון, שום דבר לא השתנה.

אחרי האוכל , צריך גם משהו מתוק…

חטיפי דגנים גו! פיט  (על התנסות קודמת שלי עם המוצר אפשר לקרוא כאן… )

אז מה יש לנו באריזה?
– חטיפים עשויים משיבולת שועל מלאה. – יתרונות תזונתיים רבים. – המותג היחיד שכל מוצריו מבוססים על שיבולת שועל.
– מעל חמישים אחוז דגנים מלאים
– מנות אישיות בנות פחות ממאה קלוריות.
– שישה טעמים שונים (דבש ואגוזי לוז, שוקולד מריר מעולה, חמוציות, אפרסק, שוקולד מריר ובננה, וקפוצ'ינו.. )
– כל החטיפים בצורת לב.
– מתאים לקחת בתיק.
– החטיפים מכילים כמחצית מהנתרן מהמתחרים בקטגוריית חטיפי הבריאות, וכמחצית מהסוכר גם כן.
– האריזות מאפשרות אכילה מבוקרת וניתן לכבד אחרים,
החוויה האישית שלי – נתחיל מהסוף – גם אם לא בקטע הבריאותי, הלבבות האלה מצויינים לקישוט קינוחים… . מעבר לכך האריזות נוחות מאד להחזיק בתיק לשעת רעב, המגוון מאפשר לנו לא להשתעמם מהטעמים, מצויין לשעות האלה כשעוד יש זמן לארוחה הבאה אבל כבר עבר מספיק זמן מהארוחה הקודמת….

ובחזרה לכלי המטבח – הפעם סירים, מחבתות וכל הקשור בזה- כשעדיין אנחנו מנסים לחסוך שמן , קלוריות וחומרים לא רצויים בתוך הגוף.

סדרת השיש השחור של פוד אפיל – סידרת כלים שכולה עשויה מאבן שיש שחורה. פוד אפיל היו הראשונים להביא לישראל את חומר הגלם השיש. , ולא מדובר בציפוי אלא ביציקה של שיש מותך כך שהכל הופך ליחידה אחת. יתרונות הכלים – מגיעים עם כיסויי סיליקון כדי למנוע כוויות בידיים, הכל יכול להכנס לתנור- כולל המכסים, ולכל סוגי התנורים עד 600 מעלות, מכסה מיוחד לרוסטר שעוזר בטפטוף הרוטב לכל אורך הבישול ועוד.

 

החוויה האישית שלי –  צפיתי מקרוב בשף רונן יוחננוב, שף חברת "פוד אפיל" כשהוא מכין חביתה אחרי חביתה, תוך שימוש בכפות מתכת שהיו שורטות כל כלי אחר, אבל לא מזיזות למחבת השיש השחור, ללא טיפת שמן, כשהחביתה פשוט מחליקה על פני שטח המחבת ובסוף הבישול גולשת ישירות לצלחת, והמחבת נקייה לגמרי. שום דבר לא נשרף או נדבק. הכלים יכולים להכנס למדיח אבל במקרה הזה נראה לי שהיה מספיק אפילו להעביר מגבת נייר וגמרנו. בזכות פיזור החום השווה, החביתה גם התבשלה היטב מכל הכיוונים בלי להתייבש.

הפיתוח הוא ישראלי, והכלים נקיים מכימיקלים ורעלים, ללא עופרת, ללא קדמיום, ללא PFOA וחזקים יותר מכל נון סטיק אחר. הם גם עמידים לשנים כך שכשעוברים לדירה חדשה, מקימים משפחה או מתחילים לחיות לבד, שווה להשקיע במערך כלים כזה, שיהיה לשנים ארוכות של שימוש.

בחזרה למקרר החלבי – עוד זוכה של "מוצר השנה הוא

"יוגורט לשתיה אקסטרה פרי משפחתי של דנונה שטראוס" שמכיל עשרים אחוז פרי.

החוויה האישית שלי  – אני רגילה יותר לאכול יוגורט בכפית, וחווית שתיית היוגורט תמיד מפתיעה אותי מחדש בגלל הרעננות, והעובדה שלמרות שמדובר במשקה די סמיך, הוא גולש בקלות גם דרך קשית. מגוון הטעמים רחב, ואני יכולה לבחור בין בקבוק משפחתי לבקבוק אישי, ככה שלא צריך לריב על איזה טעם לקנות. (ואם מחליטים לקנות את הבקבוק המשפחתי, המחיר גם זול יותר).

שמחתי לקרוא שמדובר במוצר מופחת סוכר ושמכיל את כל הערכים הבריאותיים שביוגורט ביחד עם 20% פרי, הרבה יותר מאחורי הפרי הבודדים במוצרים מתחרים.

הקלוריות די מועטות – עד 120 קלוריות לכוס של 200 גרם, שיכולות להוות ארוחת ביניים.

ואיך אפשר בלי שוקולד? פה אנחנו חורגים קצת מהקטע הבריאותי פרופר(נחזור אליו עוד מעט) לטובת התענגות (כי לפעמים אפשר גם להתפרע, במיוחד כשמדובר בשוקולד).

זוכה מוצר השנה הוא "קליק לייבל" שכבר סקרתי בעבר ,של ורד הגליל.

החוויה האישית שלי – קליק רגיל מזוהה ומתאים יותר לילדים כי הוא מתוק יותר . זו הסיבה שהייתי קונה אותו בעיקר לבן שלי ומקסימום גונבת לו אחד או שניים.

ומה עם המבוגרים ? להם לא מגיע פינוק?

"קליק לייבל " הוא הגירסה של המבוגרים, לרגעים שמגיע לנו פינוק. טעמתי (ברור!!) את כל הטעמים, והפייבוריט שלי הוא ללא ספק הפקן המקורמל שמצופה שוקולד חלב ואבקת קקאו אבל זה הטעם האישי שלי. שאר המבוגרים בבית לקחו לי ונעלמו עם שאר האריזות והטעמים שהיו לי, ושמעתי קולות מצמוץ וכרסום חשודים מכיוון חדרים שונים בבית.

המוטו הוא למבוגרים – כשהטעם כל כך טוב, תשמרו את זה לעצמכם.

באריזה יש חמישים גרם (שגם זה מצויין כדי שאני לא אוכל בלי סוף)וכאמור חוץ מהפקאן יש גם – קליק אגוז לוז מצופה שוקולד חלב וקפה, כדורי דגנים מצופים בשוקולד מריר, נוגט וקפה, שברי שקדים מצופים בשוקולד לבן ורימון.

והמוצר האחרון מקטגוריית מוצרי הבריאות (או ה- גם- בריאות)  שבחרתי הוא אלפרו משקאות מהצומח בטעמים. גם אותו סקרתי בעבר

ואת יתרונותיו הרבים –  זמין בכל מקום כי לא דורש מקרר בזמן שהקופסה סגורה, . קהל יעד המקורי היה  צמחונים או טבעונים, כאלה שמקפידים על אורח חיים בריא או דואגים לבריאותם, אלרגים ללקטוז וכדומה, אבל המשקאות בטעמים כל כך מיוחדים שגם מי שלא שייך לקטגוריות האלה יכול להנות מהם לבד או כתוספת נניח לקוקטייל…

החוויה האישית שלי – טעמתי כמה סוגים. חלקם עם טעם נייטרלי (כמו חלב אורז) שניתנים לשימוש למי שלא רוצה  או לא יכול חלב (או נניח למנות שאמורות להיות חלביות לשומרי כשרות שאכלו ארוחה בשרית וכדומה), וחלקם כבעלי טעמים שונים – כמו השקדים או הקוקוס, שנותנים את הטעם שלהם למנה. השתמשתי בעבר במשקה הקוקוס כדי לבשל אורז בסגנון אסייתי (במקום מי הבישול), יצא יופי.

המשקאות הם ללא תוספת סוכר, ומאפשרים הכנת מתכונים רבים או צריכה כמו שהם. (ויתרון נוסף – הם גם דלי קלוריות ומכילים הרבה סידן וויטמינים!).

ולסיום עוד שני זוכי "מוצר השנה" מעניינים –

שוופס WATER המשקה הלא מוגז היחיד עם 0 קלוריות ובטעמי פירות מפנקים, ללא צבעי מאכל וחומרים משמריםעשירה בוויטמינים ומינרלים, מרענן מאד, בבקבוקים אישיים או משפחתיים.

החוויה האישית שלי – עשינו ממנו סודה באמצעות מכשיר סודה, ולא היה צריך להוסיף טעם, הטעם כבר היה בפנים. כמו כן, הקפאנו חלק כקוביות קרח, כך שכששמנו אותם בתוך מים רגילים, כשהקוביות הפשירו, הם הוסיפו ארומה וטעם מרעננים במיוחד.

נפוליאון 16% שומן של תנובה -גבינה, שבזכות פיתוח טכנולוגי ייחודי נשאר לה הטעם והמרקם השמנתי והמפנק, אבל עם רק 16% שומן.   – גם אותה סיקרתי בעבר

 

(מצולמים למעלה, ליד גבינת העמק של תנובה)

וכמו בגבינה הצהובה, מדובר בזה שלא מרגישים שום הבדל בטעם, בריח או בתכונות של הגבינה לעומת הגירסה השמנה יותר שלה, ולכן שווה למי שרוצה להקפיד על הגיזרה או על אחוזי שומן נמוכים, לעבור למוצר החדש.

החוויה האישית שלי – כפי שמופיעה בסיקור- טעמתי את הגבינה כמו שהיא, הכנתי ממנה מנה, עם תוספות או בלי – בדיוק כמו המקור.

כמובן שיש עוד הרבה מוצרים שזכו ב"מוצר השנה" ובוודאי תראו אותם בקרוב על מדפי הסופרמרקטים, נושאים בגאווה את התווית האדומה. כדי לדעת איזה מוצרים בדיוק- אפשר לבדוק כאן .

בשורה התחתונה- כשמתלבטים מה לבחור, שווה להעזר במדבקה האדומה, שמוכיחה לנו שהמוצרים נבדקו, נוסו והומלצו.