ארכיון

קמח פרימיום "שופרסל"- או "איך לא חשבו על זה קודם"?

קמח, מוצר צריכה בסיסי, נמצא בכל בית, ובדרך כלל בכל – ה-בית. למה? כי אריזה של קילו בתוך נייר נוטה במקרה הטוב להיות דחוסה כך שקשה לסגור בכל אמצעי שהוא, (ותאמינו לי, ניסיתי אפילו סלוטייפ) ובמקרה הרע גם נקרעת ואז בכלל יש לנו פלשבק למשחקי הילדות בימי ההולדת כשהיינו צריכים לדוג סוכריה מתוך קמח ללא שימוש בידיים.

בדרך כלל שיטות הסגירה שלי לאריזות השונות (קמח, אורז, סוכר) הן פשוט בעזרת אטב כביסה, שלא תמיד אפשרי כי אם לוקחים רק כמות קטנה מהקמח והשקית כמעט מלאה, האטב פשוט לא "תופס" ומתעופף להנאתו. (וכן, אני יודעת שיש כלים מעוצבים ויפים כאלה שכתוב עליהם "קמח" ו"סוכר" ואמורים להעביר להם את התכולה- חוץ מקארין גורן ואולי מרתה סטיוארט, אני לא חושבת שמישהו באמת עושה את זה, מקסימום שמים בכלי את הקמח עם האריזה שלו בסגנון "בבושקה".

להמשיך לקרוא

שמנא- הרבה יותר מבית בד.

הגענו ל"שמנא" בערב חורפי נעים, האש דלקה באח, היין החם שימח לבב אנוש, והסיבה? טעימות של סיום המסיק, של השמן הסופר מצוין של השנה. חמישה סוגי שמן זית חיכו לנו על השולחן  –

להמשיך לקרוא

מהים לצלחת- ההפתעות ב"קפה מאפה נאמן" בקריית שדה התעופה.

קריית שדה התעופה- ליד נתב"ג, מרכז עסקים שוקק חיים.  בעיקר בשעות הבוקר והצהרים ניתן לראות אנשים רבים- אם בעובדי המשרדים או בנשים בחופשת לידה, פנסיונרים או אורחים, כולם רוצים משהו טעים ומשביע במחירים הוגנים.

בית המאפה "מאפה נאמן" הוא רשת ידועה ופופולארית שהומה קונים בכל שעות היום. בצמוד אליה יש את "קפה מאפה נאמן" שבו אפשר לשבת לארוחה כייפית מתפריט מגוון. וכדי שיהיה עוד יותר מעניין יש גם מנות ספיישל שמומלצות על ידי המלצר.

להמשיך לקרוא

קוסקוס "דארי" הישר ממרוקו!

אני לא גדלתי על קוסקוס. בבית הפולני שלי זה לא היה קיים. כשבגרתי והכרתי מטבחים אחרים, התיידדתי עם הקוסקוס ביחד עם הירקות והרוטב שעליו, והרבה פעמים העדפתי זאת פשוט כמנה עיקרית ולא כתוספת.

המצחיק הוא שכשנסעתי לברזיל, שם נולדתי, גיליתי את ה"פארופה"- אותם גרגרים מקמח מניוק או מקמח תירס, שמכינים אותם בדיוק כמו קוסקוס בעבודת יד. והכי מצחיק? בברזיל כשמגישים פארופה לתיירים, מציגים להם באנגלית כ"יזרעלי קוסקוס".

להמשיך לקרוא

ה"רגע חם" של אסם בסטיק- מבחן התוצאה.

בפוסט הקודם סיפרתי על סידרת המרקים החדשה של אסם שמגיעה בסטיק כך שאפשר להכין מרק במהירות , ושיהיו בו עושר וטעם טוב מצד אחד, ומיעוט קלוריות בצד השני.

עכשיו הגיע המבחן המעשי. הוראות לבשלן המתחיל (ובעצם גם למי שלא היה רגע אחד במטבח עד עכשיו)- להפעיל קומקום חשמלי. (אפשר גם מים רותחים ממתקן המים אם נמצאים בעבודה, או פשוט להרתיח מים בסיר). זהו. ברגע שהמים רותחים, תוך פחות מדקה יש ארוחה כייפית.

אז זה מה שעשיתי, לחצתי על כפתור ההפעלה של הקומקום החשמלי, רוקנתי סטיק אחד לספל שמכיל בערך 250 מ"ל (כי צריך להוסיף 220 מ"ל מים רותחים), כששמעתי את הקליק של הקומקום כל שנותר היה לשפוך את המים על תכולת הסטיק שבכוס, ולערבב. זהו. מכיוון שבחרתי במרק שכולל גם שקדי מרק- אז פתחתי גם את השקיק הזה (ואין צורך במספרים, הסטיקים נפתחים בקלות), שפכתי, ערבבתי ו…. בתאבון.

מנת חום משביעה וטעימה בכלום עבודה, עם כלום מצרכים, וכמעט עם כלום קלוריות.

בקטגוריית המרקים הקטיפתיים של "רגע חם בסטיק" יש אפונה, עגבניות ותירס (עד 69 קלוריות לכוס!), ובקטגוריה של תוספת שקדי המרק יש טעמי עוף או ירקות. כמובן ששקדי המרק מגיעים בנפרד כדי להיות בשיא הפריכות.

המרק היה טעים ועשיר, ותוך כדי לגימה גם קראתי כל מני דברים מעניינים על האריזה, כמו פינת "טוב לזכור"  שנותנת טיפים לתזונה נכונה כמו "ארוחה קלה בין הארוחות העיקריות תורמת להפחתת הרעב". (וסטיק מרק הוא ארוחה קלה מצויינת).

כמובן שאין חומרים משמרים במרקים.

תאריכי התפוגה ארוכים במיוחד, כך ששווה להחזיק במזווה או בתיק (או בתיק בית הספר של התיכוניסט למשל) כמה סטיקים שלא תופסים מקום, אבל עושים ממש נעים בבטן.

להשיג בכל רשתות השיווק. כשר פרווה מהדרין (בד"צ)

והנה קופון הנחה- שווה להדפיס

 

בורגול – לחורף טעים ובריא.

בורגול הוא אחד הפייבוריטים שלי לארוחה מלאה, מזינה, מהירה וכזו שלא מכבידה. אז אתמול כשהיו לי בדיוק עשרים דקות בין הגעה מגשם שוטף לבין פרק הגמר של "מאסטר שף"- שקית הבורגול שקיבלתי היתה בדיוק במקום.

מדובר ב"בורגול מלא אורגני" שמגיע אלינו מחברת "תבואות" שמתמחה במזון אורגני טבעי, ומכאן השמיים הם הגבול.

להמשיך לקרוא

חנוכה בטחנה

חג חנוכה בפתח, ויחד עם הסופגניות, נס פח השמן והכתרים עם הסביבון על הראש (עוד יש את זה בגני ילדים?) יש גם את האריזות המעוצבות של "הטחנות הגדולות של א"י", כמו בארבעת החגים האחרים – ראש השנה, פורים, שבועות ויום העצמאות.  האריזה שמעוצבת בסגנון רטרו, מהווה קישוט נפלא למטבח וכוללת גם ברכה לחג וגם מתכון. בקופסה ניתן לאחסן קמח לכל השנה כמובן.

על האריזה יש מתכון מומלץ של "מיני דונטס" ששווה לנסות.

להמשיך לקרוא

מיוZEN- בריאות וטעם בצנצנת.

נתחיל מהזווית האישית- אני לא טבעונית, אני לעולם לא אהיה טבעונית, הסיכוי גדול יותר שאזכה בפרס נובל על גילוי כוכב לכת חדש מאשר שאאמץ סגנון חיים שיגרום לי לוותר על הדברים שאני הכי אוהבת –מוצרי בשר ומוצרי חלב, אם כמובן זה לא מסיבות בריאותיות.

לכן כשאני מקבלת להתנסות מוצר טבעוני, אני לא בודקת אותו בעיניים של טבעוני אלא מתייחסת אליו כמו כל מוצר אחר- טעים או לא טעים, איכותי או לא איכותי.

להמשיך לקרוא

המטבח הישראלי (המהיר) של "שופרסל".

מכירים את זה שנוסעים להורים, ובדרך החוצה אמא דוחפת לכם המון קופסאות שהיו פעם של גלידה ועכשיו מכילות "דוגי בג" של כל מה שאכלתם ויותר? קציצות, ממולאים, תבשילים, שיהיה ככה במקרר, למקרה של רעב. טוב, אתם אולי מכירים, אני גדלתי בבית פולני ככה שזה לא היה בדיוק המצב…. לא נורא, משלימים עכשיו.

בכל מקרה, כולנו רצים כל הזמן- לעבודה, לתחביבים, למחוייבויות, ואז מגיעים הביתה גוועים מרעב ו… כן, זה בדרך כלל נגמר בטוסט. כמה טוב אם יש משהו מוכן במקרר שהוא יותר מאשר כריך, פשוט ארוחה קלה ומוכנה שלוקחת בדיוק שתי דקות במיקרוגל?

להמשיך לקרוא

כורכום טרי- קוסם במטבח

ונתחיל מהכותרת – למה קוסם? כי כמו קוסם, הכורכום הטרי מוסיף כל כך הרבה לתבשילים ולבריאות. מה הכוונה?

אנחנו בדרך כלל מכירים את הכורכום כאבקה – אחרי שעבר ייבוש וטחינה ונארז בצנצנות תבלינים. זה טוב ויפה אבל למה ללכת על הגרסה המיובשת שעברה הליכים רבים, במקום ללכת ל הטרי שמכיל מקסימום יתרונות בריאותיים וטעם?

"חוות תקוע" החלה בשיווק שורש כורכום טרי ברשתות השיווק ובשווקים ושווה ביותר לתפוס אותו עכשיו ולנסות איתו כל מני מנות, לשדרג טעמים ויתרונות.

להמשיך לקרוא