Piazza Rustico al Pomodoro – איך זה כשעגבניה שולטתתתתתת!!!!!1

בשבוע שעבר סיפרתי לכם קוראי הנאמנים, על פסטיבל העגבניות המיוחד שיחול ב"רוסטיקו" במתחם שרונה תל אביב. אז עכשיו ממש בימים אלה זה קורה, ואתמול כבר היה הערב השני מתוך ארבעה , כך שנותרו עוד יומיים- היום ומחר, להנות מכל האוצרות המיוחדים של הפסטיבל.

אמש הוזמנתי וזכיתי לטעום את כל תפריט הפסטיבל, שיצר השף האיטלקי הידוע – קארלו קאסוני –  השף הראשי של חברת MUTTI מותג מוצרי העגבניות מספר אחת, שהגיע במיוחד כדי לבשל במו ידיו את מנות העגבניה המיוחדות של הפסטיבל, שחלק מהן יישארו בתפריט הקבוע.

ב"פיאצה רוסטיקו" ישבנו באוויר הפתוח, נהננו מהבריזה (ויש גם קומת מרפסת שצופה אל כל היופי של שרונה), וטעמנו את המנות.

 

התחלנו ב"שוט" של עגבניה עם פירות וטיפה וודקה, ככה על הבית, בשביל האווירה, ואחר כך התחילו לזרום מנות התפריט אבל לפני כן עוד לגמנו את הקוקטיילים המיוחדים של הפסטיבל- "טומטיני " (37 שקלים)- עגבניות שרי צהובות, על בסיס וודקה ונגיעות בלסמי , ו"פרוסקו רוזטו" (35 שקלים) – פרוסקו, ריבת עגבניות ונגיעות ווניל איטלקי. אני בחרתי ב"טומטיני" כי הוא היה חמצמץ ומפנק, וחיסלתי את כל הכוס עוד לפני שהוגשו המנות, כך שהייתי שמחה במיוחד כשהן הגיעו. חברותיי לשולחן בחרו את ה"פרוסקו" שהוא מתוק יותר. עוד בתפריט הקוקטיילים "בלאדי קרלו" (37 שקלים)- בסגנון הקלאסי של רוטב עגבניות ווודקה ונאמר לנו כי הוא חרפרף יותר.

המנה הראשונה שהגיעה לשולחננו היתה מרק עגבניות (38 שקלים) שהגיע בטמפרטורת החדר, בליווי כתמי שמנת , קרוטונים ופרמזנו. הדבר היה חידוש מרענן כי בדרך כלל אנו רגילים למרקים כאלה או חמים (כמו מרקי החורף), או קרים ( כמו גספצ'ו). המרק היה מרענן ופתח לנו את התאבון למנות הבאות.

(בתמונה מצד ימין- השף קרלו קאסוני)

הבאות היו מנות שהכילו דגים-

"טרטר עגבניות קצוצות" (44 שקלים) – טרטר מעגבניות קצוצות עם צלפים, אנשובי, זיתים ובזיליקום, ו"טורה סלמון" (49 שקלים) – סלמון קצוץ, קוביות אבוקדו וזוקיני אפוי על וולזטה  עגבניות.  שתי המנות היו קודם כל יפיפיות, ואחר כך גם התאימו במדויק למזג האוויר הקיצי ששרר בערב. אם הייתי צריכה לבחור מבין שתיהן – הייתי מעדיפה את הסלמון כי אני מאד אוהבת דגים נאים, בעיקר סלמון. שתי המנות גם היו גדולות ומשביעות.

(למעלה הטונה, למטה טרטר עגבניות)

בפסטות קיבלנו שתיים גם כן – "פפרדלה בפסטו עגבניות" (69 שקלים)- מנה צמחונית עם עגבניות, ארוגולה וצנוברים, ו"לינוויני ווינגילי ועגבניות שרי " (77 שקלים) – צדפות וונגולי ברוקולי ועגבניות שרי ברוטב עדין של יין לבן, שום ופטרוזיליה. חלק מהיושבות בשולחן לא אוכלות פירות ים ולכן הובאה גם גירסה ללא הצדפות.  ניכרת כאן היד של השף בבישול הפסטה ובבחירת התוספות כדי שישלימו ולא יאפילו על הפפרדלה והלינגוויני. מבין השתיים העדפתי את הפפרדלה, בגלל התיבול המושלם שלה, כשהפסטה נעטפה באהבה בטעמים המאוזנים להפליא.

(למעלה פפרדלה, למטה לינגוויני)

ואיך אפשר בלי פיצה? "פיצה בלסמיקו" (65 שקלים)- פיצה מרגריטה עם עגבניות שרי, פניני בלסמי, פורצ'יני ושרימפס – ששוב, אפשר לבקש ללא השרימפס. שמענו מהשף על הבלסמי שמגיע מיקב מיוחד ואקסלוסיבי, ואכן ההשקה היתה שווה- בצק מפנק ש"רוסטיקו" מפורסמת בו, ביחד עם התוספות המיוחדות של השף. קיבלתי לעצמי החלטה להתחיל להוסיף יותר בלסמי איכותי לכל מני מנות שאנחנו מכינים בבית, כי לא להאמין כמה שטיפות מהחומר הזה משדרגות מנה שגם ככה נהדרת.

הקינוח היה מיוחד – "טירמיסו עגבניות" (43 שקלים)- קרם מסקרפונה ועגבניות, שוקולד, קורנפלקס ומרמלדת עגבניה". כשטעמתי מלמעלה, היתה לי פחות אסוציאציה של טירמיסו קלאסי, אלא פשוט של קרם טעים ומתוק. כששמעתי לעצתו של השף והכנסתי את הכפית עד הסוף, אספתי מהתחתית את הקורנפלקס עם ניחוחות האספרסו שלו, קיבלתי יותר את ההשראה של המנה הקלאסית.  עגבניה היא פרי וככזו ניתן ורצוי לעשות ממנה גם מתוקים כמו ריבות וקינוחים.

"פיאצה רוסטיקו" היא השלישית במסעדות "רוסטיקו" אבל נבדלת מהן בתפריט. הסניפים הנוספים הם בשדרות רוטשילד ובבזל בתל אביב, ויש גם את הפיצריה של "רוסטיקו" בשוק שרונה מארקט.  היא נוסדה לפני כשלוש שנים במתכונת של כיכר רומאית, וכמו שאפשר לראות בפוסט- המחירים נגישים מאד, והמנות גדולות ומושקעות.

שווה למהר לשם היום ומחר בשביל פסטיבל העגבניות, וגם בכל יום אחר- כדי להנות משאר התפריט האיטלקי  המפנק.

"פיאצה רוסטיקו" – קפלן 22, בתוך מתחם "שרונה" בתל אביב.