או-מא-מי- בית לטעמי!

 

Screenshot_1

בכל תרבות, בכל מקום, לב הבית הוא תמיד המטבח. המקום שבו נפגשים לסיפוק הבסיס האנושי- התזונה והחברה. מקום שמשדר את הקשר העמוק ביותר בין בני הבית , האכילה וה"ביחד". בשנים האחרונות הכנת האוכל הפכה לא רק למשהו של עקרות בית או של "השניצל שמכינים כשהילד חוזר מבית הספר" , וגם לא משהו לשפים ומומחים בלבד, אלא לתחביב מהנה לכל הגילאים והמינים , שעושה טוב על הלב גם לבשלן וגם לאורחיו שנהנים מהתוצרים. כמובן שהתופעה לא נעלמה מעיני הטלוויזיה וכך גל של תוכניות בישול וערוצי אוכל השתלט על המסכים, כשכולם מכינים מטעמים, נזכרים במנות מבית סבתא ורוקחים "מנה קלאסית עם טוויסט" משלהם.

החוויה לא מסתיימת כמובן בהכנת האוכל אלא בכל החבילה- האירוח- החברים שמגיעים, שותים, מדברים, טועמים ומבלים ערב בכיף.

עכשיו החוויה הקולינרית עולה ברמה, כשבמקום לנסות להתאים דירה סטנדרטית לאירוח (וזוכרים את שילוב השולחנות הבלתי אפשרי בליל הסדר? את הכסאות שאף אחד לא דומה לשני , כולל השרפרף של הפסנתר?)- מתאימים את הדירה לאירוח או במילים אחרות – או-מא-מי–  מתחם המגורים הראשון בישראל שמיועד במיוחד למשפחות שאוהבות לבשל ולארח.

 

אומ5

ומה המיוחד במתחם?

המיקום- שכונת נאות אריאל שרון בצפון מערב קריית אונו- מיקום מרכזי ונוח, מדרום לאוניברסיטת בר אילן ומצפון מערב לשכונת קריניצי החדשה וכפר אז"ר.

הבנייה- שישה מגדלים בעיצוב מרהיב, בני 31 קומות, במבחר דירות בגדלים שונים- דירות בנות שלושה, ארבעה וחמישה חדשים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.

 

אומ4

התכנון- של משרד האדריכלים יסקי מור סיוון, ביחד עם אדריכלית הפנים קארן ראובני, וכמובן בהתאם לקונספט- גם לימור לניאדו תירוש- שפית ומומחית לבישול ולאירוח ביתי שיודעת בדיוק מה כל מארח ובשלן צריך.

סה"כ 742 דירות.

יתרון מספר 1- עד עכשיו בשלנים ומארחים שהיו רוכשים דירה, היו צריכים לשלם על שינויים והתאמות רבים לצרכי האירוח והמשפחה. בפרוייקט או-מא-מי הכל כבר מגיע מדוייק עד לפרטים הקטנים, כך שהחיסכון בטירחה, בכסף ובזמן – משמעותיים.

 

הסביבה- הבניינים מקיפים פארק שכונתי רחב ידיים שכולל כ13 דונם שבילי הליכה, בוסתן עצי פרי ממש כמו באירופה, גינות עשבי תיבול, פינות ישיבה מוצלות וגינה קהילתית. אפשר לצאת לסיבוב עם הילדים או הכלב (או גם וגם), לקטוף עשבים לארוחת הערב, לפגוש את השכנים לדיון על טיב העגבניות שצמחו ומתי יבשילו התפוחים, לטעום ולהרגיש טוסקנה.

השטחים הציבוריים- אם חשבתם שראיתם בניינים עם לובי מפואר, תקרה גבוהה, או מקומות ישיבה מפנקים- עוד לא נכנסתם ל"או-מא-מי"- שכולל חוץ מכל זה גם חדר לאיכסון וקירור יינות עם תא פרטי לכל משפחה (!), כך שאפשר להיות רגועים שהיינות האהובים עלינו נמצאים בידיים טובות ובתנאים האופטימליים, וגם אפשר לשלוף בקבוק ולשתות בלובי עצמו עם חברים או שכנים, מכונת קרח תעשייתית לשירות כל הדיירים (אחד המרכיבים הנחוצים ביותר בבישול ואירוח), וחדר איכסון עם ציוד דקורטיבי להשאלה, למקרה שיש יותר אורחים מכסאות ושולחנות, וצריך לדאוג לכולם.

 

111

ואם חשבתם שבזה נגמרו הפרטים הקטנים? יש עוד הרבה… כך למשל הדבר המבוקש ביותר בעיצוב מטבחים היום הוא ה"אי"- אותו משטח שנמצא במרכז המטבח ופונה אל חללי האירוח, כך שהבשלן לא צריך להיות עם הגב לאורחיו אלא הוא פונה אליהם ויכול לשוחח ולארח במקביל להכנת האוכל, ולאורחים יש תצפית על ההכנות, וב"או-מא-מי" האי כולל הכנה לכיריים. במקרר יש נקודת מים, ובמרפסת… כן, הנוף המקסים שאפשר להשקיף עליו תוך כדי אירוח, בישול ואכילה- כמה פינוקים יש במרפסת- נקודות מים וגז- ככה שערב ברביקיו הופך להיות נוח במיוחד, והשוס הגדול- גינת תבלינים פרטית במרפסת, שמגיעה עם מערכת השקיה מובנית ובקר השקיה ממוחשב, מה שאומר שאם צריך עלי תיבול, רק להושיט את היד מהמטבח, לקטוף את הצמחים הטריים והנקיים ביותר שגידלתם באהבה (ובנוחות) והכל כבר כאן. במטבח עצמו מגירות עם פירזול איכותי והרבה פתרונות לנוחות במטבח (כי כולנו יודעים מה קורה כשמשטח העבודה מתמלא במכשירים כמו טוסטר, בלנדר, קומקום חשמלי, פרקולטור וכדומה). והבונוס האחרון – מקפיא בנפח 150 ליטר.

המכירה המוקדמת כבר מתחילה ב"קרסו נדל"ן" וזו ההזדמנות לדירה שהיא בית, מקום שמח והומה באנשים ובריחות, טעמים וקולות צחוק, בשיא הנוחות והסגנון.

השקת פרוייקט "או-מא-מי" נערכה בפופ אפ מסעדה של השף ברק יחזקאלי – "בורק" – מקום קסום שנפתח פעם בשבוע לארבעים סועדים בני מזל, שנהנים ממנות מיוחדות שעליהם מחליטים רק בבוקרו של אותו היום. במנות שזכינו לטעום היו מנת מוסר ים ברוטב חושחש מעודן , חסה ממולאת בכל טוב שאוכלים בידיים בחוויה חושנית במיוחד, "סופריטו" בשרי כמו של סבתא, כולל בציעת הלחם בידיים, החמוצים והירק, ובשלב הקינוח- התפרעות של כל מה שטעים בעולם כולל קצפות, מוסים, שוקולד, פירות, קרמל, רטבים ומה לא.

 

אומ1

(בתמונה למעלה- השף ברק יחזקאלי, בתמונה למטה מיטב המטעמים )

 

אומ2

למעשה האירוח ב"בורק" הוא כמו האירוח בפרוייקט "או-מא-מי"- מטבח פתוח באמצע חלל האירוח, שבו השף והסועדים חווים ביחד את חווית האוכל המושלמת.

 

אומ3

Umami_carasso#