ארכיון

HELP NEEDED- זקוקה לעזרתכם.

hello my friends

i entered a film contest and made a film about "winter" and "coffee".

its only 50 seconds long and i need to reach 2500 views.

ill be gratefull for every view, and if you can share this, ill be sooooo happy.

here is the link –

http://www.youtube.com/watch?v=CGkyw2WjSkw

 

i thanks you from all my heart.

shosh

לחבריי וקוראי היקרים.

בקישור למעלה ניתן לראות סרטון של חמישים שניות שעשיתי עבור תחרות סרטונים בנושא "קפה" ו"חורף" ואני זקוקה להגיע ל2500 צפיות (או יותר, זה יהיה ממש סבבה..). אשמח לכל עזרה, צפיה והפצה.

תודה

שוש

"אריבה, אריבה!" – "דונקי" – מקסיקו בתל אביב.

בכל תוכנית בישול אמריקאית, כשרוצים להראות מנה מהירה, בריאה ומשביעה, מציגים מנות מהמטבח המקסיקני, עד כדי כך שהטורטיה, הקסדיה,הבוריטו והטאקו כבר הפכו למושגים אמריקאים שגורים.

הסיבה לחיבה הגדולה לאוכל המקסיקני היא שמעבר להיותו טעים ומשביע, הוא גם מאד בריא ומכיל מרכיבים כמו אבוקדו, עגבניות, תירס, כוסברה ושעועית, כך שאפשר גם להנות מהטעם וגם מהבריאות (ובגלל שטורטיה גם דקה יותר מלחמניית המבורגר למשל, אז המנה מכילה יותר חלבונים מאשר פחמימות).

הוזמנתי לסניף "דונקי פרש מקס"- אחד מהשניים בתל אביב (יש ברחוב החשמונאים 91 וברחוב הרצל 10) כדי להתנסות במיטב הטעמים של מקסיקו, ויש הרבה.

התפריט בנוי כהרכבה, כלומר קודם בוחרים את סוג המנה – בוריטו, טאקוס או קסאדיה (ההבדל הוא בצורת ההגשה, כך למשל הבוריטו מגיע מגולגל בעוד הקסדיה מגיעה כטוסט עם גבינה וחתוכה למשולשים מקופלים). אחר כך בוחרים את המילוי- ויש המון כאלה – צ'ילי קון קארנה הקלאסי (בשר בקר טחון עם שעועית שחורה), תבשיל בקר עם ירקות שורש בבישול ארוך, תבשיל עוף, חזה הודו, או מנות צמחוניות-טבעוניות של תחליף בשר עשוי מטופו ותבשיל ירקות.

אחרי הבחירה הזו (ושווה להתייעץ עם הצוות לגבי הטעמים והשילובים) בוחרים את הרוטב שיחבר את כל העסק- כמו סלסה מקסיקנה, גוואקמולי, שעועית שחורה, סלסת תירס וכדומה.

אחרי ההזמנה הצוות מגלגל את המנה לפי הצורה המבוקשת (או במקרה של קסאדיה גם הופך אותה לטוסט) ויש ארוחה.

בנוסף לטורטיה יש גם תוספות בצד כמו נאצ'וס, תפוחי אדמה, ירקות וכו'.

אנחנו קיבלנו ארוחות שכללו מנה אחת בשרית (עבורי) ומנה נוספת צמחונית עבור זה שלא אוכל בשר. אני ביקשתי קסאדיה וקיבלתי פצצה של כל טוב- במקום לבנות את המנה שלי, פשוט ביקשתי שישימו את המלצות המקום, רק שלא יהיה חריף. זה שלא אוכל בשר ביקש בוריטו עם תחליף בשר ותוספות כמומלץ וגם טיפה חריף (יש כמה סוגים ודרגות של חריפות).

קודם כל, עשיתי מה שמתבקש וטעמתי משלו. בדרך כלל יש לי רתיעה מטופו אבל פה בגלל המירקם (שמדמה בשר טחון) ביחד עם שפע הטעמים והתיבולים, באמת שאי אפשר היה לחוש שלא מדובר בבשר אמיתי. המנה שלי הבשרית היתה עשירה ומלאת מרקמים – הרכות של הבשר, הקרנצ'יות של הירקות והמוצקות של הטוסט טורטיה השתלבו למנה אחת.

לצד המנות קיבלנו את התוספות לפי המלצת המקום – סלסילה של נאצ'וס עם גוואקמולי למעלה (וטעם תירס טרי טרי) וסלסילה של תפוחי אדמה אפויים עם רוטב שמנת. אגב, גם הקסאדיה הוגשה עם רוטב שמנת לפי בחירה (שמנת כוסברה- יש!!!! חולה על כוסברה!). ולא לדאוג- אם נגמר הרוטב מלמעלה, אפשר לקבל תוספת!

כדי להוריד את זה קיבלנו כוסות של תה "חמאיקה" שעשוי במקום מפרחי היביסקוס ויש לו טעם של מיץ אוכמניות, מרענן מאד.

הערה שלי – ניסיתי להיות מנומסת ולאכול עם סכין ומזלג. לא הולך. האוכל המקסיקני הוא חוויה לכל החושים, אוכל מכל הנשמה, וככזה אוכלים בידיים, אחרי שפותחים פה גדול (או ענק כשזה בוריטו, או "סתם גדול" כשזה קסאדיה) ובגלל שיש כל כך הרבה מילוי, גם אין סיכוי שהליפסטיק לא יהרס…

מבחינת מחירים מקבלים הרבה תמורה – יש דיל של 35 שקלים לארוחה (הרבה פחות מרשתות המבורגרים למשל) שכולל בוריטו, זוג טאקוס או קסאדיה ותה חמאיקה שמספיק בהחלט, ומי שרוצה יותר יכול לקחת דיל של אותו דבר עם נאצ'וס ב42 שקלים, ויש גם ארוחות גדולות יותר – מהסוג שאנחנו אכלנו (והאמת, לא הצלחתי לסיים- כי נאצ'וס עם שתיים משלושת פרוסות הקאסדיה שקיבלתי כבר גמרו אותי סופית, לא היה מקום לחתיכה השלישית) עולה 52 שקלים שזה מחיר של עיסקית בכל מסעדת פועלים שמנונית.

מה שגם אהבתי הוא שבגלל המגוון הענק של תוספות ורטבים, אפשר לאכול המון פעמים ובכל פעם להנות ממשהו אחר, והכל בריא מאד.

דף הפייסבוק של "דונקי" (שהוא אגב התרגום באנגלית ל"בוריטו") – https://www.facebook.com/DonkeyFreshMex

שם אפשר למצוא את כל התפריט, המחירים וגם תחרויות אינסטגרם שמזכות בארוחות חינם, שווה לבדוק.

אז VAMOS ל"דונקי"!

נפוליאון רזה יותר – 16 אחוזי שומן.

ביום יום, מי שמקפיד (או לפחות מנסה) על משקלו, חזקה עליו שתהיה לו בעיה כשירצה לאכול משהו מאד טעים אבל בעל אחוזי שומן גבוהים. לכן יצרנים היום מנסים ליצור מוצרים חדשים, זהים בטעם לאלו עם אחוזי השומן הגבוהים, אבל לקצץ בשומנים.

לאתגר הזה, של שמירת הטעם למרות קיצוץ באחוזי שומן, ניגשה חברת "תנובה" עם המוצר המוביל שלהם בשוק הגבינות – ה"נפוליאון".

לגבינת "נפוליאון" טעם ומירקם ייחודיים, ולשמחתי זה נשמר גם בגרסה הרזה יותר, עם 16% שומן בלבד.

אני החלטתי להשתמש בה במסגרת מנה שאני אוהבת כי היא משלבת הפכים  – חם וקר, מתובל ובעל טעם ניטרלי , והכל מאזן אחד את השני.

אז הכנתי את הגירסה (המופרעת ) שלי ל"רושטי" תפוחי האדמה הקלאסי. חתכתי תפוחי אדמה לקוביות זעירות (לא מצאתי את המגררת, זה אמור להיות מגורר) . ערבבתי אותם עם שמן זית, שום (המון), ציר עוף (אפשר גם בלי לשומרי כשרות, או בתיבולים אחרים לפי הטעם), שמן זית (די בנדיבות), מלח ופלפל, הדקתי לתחתית של התבנית ואפיתי תוך בדיקה מתמדת שלא יישרף כי זה כמות קטנה ו"שטוחה".

כשהיה רך על גבול הקלוי, הוצאתי והנחתי בצלחת, והגשתי עם גבינת נפוליאון מלמעלה וחמוצים. בכל ביס היה לי כאמור גם קר, גם חם, גם מתובל וגם חלבי ניטרלי. ארוחת ערב מצוינת.

החמוצים זה בגלל שהתעצלתי להכין סלט ירוק, אבל גם עם זה , זה הולך נפלא.

הנה התמונות –

למעלה בהכנה, למטה המנה המוכנה

להשיג בכל רשתות השיווק, כשר חלבי.

 

צבר – החומוסיה הפרטית שלי.

כולם יודעים שאכילת חומוס בבית מהקופסה, זה נחמד אבל לא משתווה לחוויית החומוס שאפשר להשיג בחומוסיות בעיקר בגלל שהמנה שונה לחלוטין – יש תוספות חמות, יש מרכיבים נוספים, שהופכים ביחד את החומוס למשהו אחר, משהו "קומפלט".

"צבר" מביאים אלינו את החומוסיה הביתה, ויצרו ערכות חומוס, שמביאות לנו את הבסיס וגם את התוספות וההוראות הן קלות, פשוט לחמם את התוספות במיקרוגל, להניח על החומוס, והופ- יש לנו מנה של חומוסיה (וגם במחיר הרבה יותר נוח).

בסדרה כפי שאפשר לראות בתמונות – שני סוגים – חומוס מסבחה – חומוס מיוחד למסבחה עשיר בגרגרים, וחומוס קומפלט – בלאדי עם תוספת גרגרים.

הנה המנה שאני הרכבתי –

אני פרשתי את החומוס "קומפלט", הנחתי עליו את הגרגרים החמים והוספתי תוספות לפי טעמי – חציל בטחינה ועלי פטרוזיליה.

להשיג בכל רשתות השיווק, כשר.

ט"ו בשבט – הכל במאה

לא מזמן סקרתי כאן את הפעילות הברוכה של אתר "מועדון המאה" שמחלק כל מאכל לאריזות של מאה קלוריות באופן שקל הרבה יותר לדעת בדיוק כמה אכלנו ועד כמה זה מתאים לשיטת האכילה שלנו. (http://shoshhazangrinberg.wordpress.com/2013/12/25/%D7%94%D7%9B%D7%9C-%D7%91%D7%9E%D7%90%D7%94/)

בקרוב ט"ו בשבט ואחד המוקשים הגדולים ביותר של כל דיאטה הם האגוזים למיניהם שמצד אחד מאד מאד בריאים וטעימים, ומצד שני, פצצות קלוריות לא קטנים. כמובן שאם הבחירה היא בין הקלוריות של חטיף מטוגן או אגוזים טבעיים, ברור שהאגוזים מנצחים, אבל זה לא אומר שאפשר לנשנש בלי סוף ובלי לשים לב כמה אוכלים, ויש הרבה מאיתנו שאוכלים פשוט עד שהשקית נגמרת.

חברת "שקדיה" הרימה את הכפפה ויצרה שקיות של סוגי אגוזים שונים, כולם בערך קלורי של מאה קלוריות בדיוק לשקיק. בצורה כזו אנו יכולים לספור שקיקים ולדעת כמה מותר לנו לאכול, או כמה אכלנו, ומצד שני גם בגלל שהשקיק קטן, יש לנו גבול שמודיע לנו "עד כאן" ולא בור ללא תחתית.

בתמונה אפשר לראות חלק קטן מהשקיקים של "השקדיה" (יש עוד סוגי אגוזים וכמובן גם פירות יבשים).

האגוזים כאמור מאד בריאים ויש להם שלל תכונות טובות  – אוכמניות מונעות דלקות בדרכי השתן, אגוזי מלך טובים ללב, קשיו , שקדים ופיסטוק מסייעים לדיאטה והמלצה לגברים – תאכלו אגוזי ברזיל ופקאנים, זה כדאי.

האריזה הכי טובה- אריזת מיקס שנותנת לנו את מירב היתרונות הבריאותיים ואת גיוון הטעמים.

חם, מתחמם, חמין…

חבילת הפינוקים של "שופרסל" להשבוע כללה כל מה שצריך לארוחת שבת חמימה- לקט ירקות לחמין, לקט לקוסקוס, קוסקוס דק ורסק עגבניות.

בגלל שאני רחוקה מלהיות בשלנית, כמו שידוע, הלכתי לספר הבישול הגדול בעולם, האינטרנט, והקשתי "מתכונים קלים לחמין". כן, המילה "קלים " חייבת להופיע. מצאתי משהו , שיניתי מעט לפי הטעם, ובסוף יצא… ובכן, כן, יצא חמין.

אני לא שמה כאן מתכון כי בסופו של דבר זה משהו שהכנתי מהאינטרנט ולא אוריגנלי שלי, ואני מניחה שיש הרבה מתכונים דומים, כך שכל אחד יכול לגגל (או לשאול את סבתא שלו). אני כל הזמן דאגתי שיהיה מלוח מדי וקצת שמתי פחות מדי מלח, ויצא לי חמין קצת "פולני" אבל תיבלתי אחר כך, לפני האכילה. את בשר הבקר לקחתי מאמא שלי שבישלה אותו בסגנון פולני קלאסי – כלומר "קחי בשר, שימי במים, הוציאי את נשמתו". הצלתי אותו שניה לפני שהוא נעשה , איך לומר… מת לגמרי, והמשכתי את הבישול שלו כבר עם החמין ככה שיצא בסדר.

היות ולא השתמשתי בקוסקוס לצורך המנה, נזכרתי בסדנה מהממת שעשיתי השבוע אצל פרידה רז, שהכינה מנות סלטים חמים וקרים עם בורגול וקינואה ,ואמרתי לעצמי שקוסקוס נראה די דומה פיזית לדגנים האלה, אז למה לא להשתמש בו באותה צורה, ועשיתי טבולה עם קוסקוס במקום בורגול- והוא כלל עגבניות, פטרוזיליה (המון), כוסברה (עוד יותר המון), ובצל (קצת יותר מדי האמת), והטיפ שקיבלתי ממעצבת האירועים המקסימה ענת טופל – חתכתי חתיכות זעירות של לימון והוספתי אותן גם. התיבול היה שמן זית ולימון, מלח ופלפל. יצא שילוב כיפי של קוסקוס שהיה חם מהבישול (ניתן לאכול כמובן גם קר) והירקות והחמצמצות הלימונית (וכאמור הפטיש שלי – כוסברה). אגב, אני לא טורחת לקצוץ עלים, מספיק לי להפריד אותם מהגבעולים. אני פשוט קוראת למנה "כפרית" וזה מסתדר יופי. רק חשוב לבדוק לפני שמחייכים…

מה שעוד למדתי בסדנה של פרידה רז היה שילוב בורגול (או כאמור קינואה או קוסקוס) כסלט עם ירקות מבושלים או צלויים בתנור , ואת חבילת הירקות של הקוסקוס אני בהחלט אנצל בקרוב למטרה זו.

אחרי הארוחה הלכתי לישון לארבע שעות.

 

לחם ! (מסודר) עבודה! (קלה).

כשאנו מגיעים למדף הלחמים בסופר, אנחנו מוצאים את זה….

כמובן בתנאי שהגענו שתי דקות משעת הפתיחה. כי אם הגענו מאוחר יותר, כשאנשים כבר הוציאו לחמים והחזירו לאנשהו על המדף, אנחנו מוצאים ערימה לא ברורה של לחמים מכל הסוגים ולך תמצא משהו בתוך כל זה.

יותר מכך, פעם היו שתי אפשרויות – "לחם לבן" למי שיכל להרשות לעצמו ו"לחם שחור" למי שנחשב עני. העניים במיוחד קנו "חצי לחם".  מאז חלפו הרבה מים , קמח ושמרים בנהר החיים והיום המבחר הוא עצום- קמח לבן, קמח מלא, ללא גלוטן, לחם קל, לחם דגנים שונים, לחמי בריאות, תוספים, וויטמינים, ו… לך תמצא משהו בתוך כל זה.

מאפיית ברמן הרימה את הכפפה והחליטה לעשות סדר. המאפיה, על ארבעת מותגיה – ברמן, ודש, לחם הארץ ולחם ליבו, מיינו את הלחמים וארזו כל אחד בצבע אחר ובצורה אחרת, על מנת שהקונה יוכל למצוא מיד מה שהוא מחפש , גם בתוך מדף ממש מבולגן. כך למשל מוצרים מקמח מלא מופיעים באריזה ירוקה- שמסמלת טבע, לחמי דגנים באריזה חומה- רמז לאדמה, וכך הלאה.

 

המאפיה, שנוסדה ב1875 כמאפיה העברית הראשונה, עוזרת לנו להתמצא ולמצוא בדיוק מה שאנחנו מחפשים, כי האמת, כשאני נמצאת מול מדף עמוס ומבולבל אני ישר חוטפת הצפה רגשית (לא שאני פורצת בבכי, אבל זה די מתסכל להתחיל לחפש אחד אחד).

בסידרת הלחמים ישנם 17 לחמים ומוצרי לחם, עד רמת פירוט מדוייקת של סוג הדגנים ומספר הקלוריות לפרוסה ביחד עם המלצות על היתרונות הבריאותיים שנכתבו על ידי תזונאית הבית.

כמובן שבאריזות החדשות ישנו גם הלחם שבפיקוח (אחיד פרוס ולבן פרוס) וכן החלות והלחמים השונים, רגילים או קלים.

מאפיית ברמן מייצרת גם עוגות, עוגיות ומוצרי קונדיטוריה וכן פירורי לחם איכותיים שמשמשים במפעלים כמו אוסם, טבעול, עוף טוב וכדומה.

אז ככה צריך להראות המדף החדש –

מימין המדף החדש, משמאל הישן, רואים את ההבדל? (צילום דן פרץ)

וגם אם מישהו ישלוף משהו וישים במקום לא נכון, לא תהיה בעיה למצוא את הלחם הנכון.

מה שנשאר, רק לבחור את הלחם, לפי הטעם, לפי ההעדפות, או לפי נסיון להתחרות באתגר הסנדוויץ של "מאסטר שף". הכל הולך.

 

ארוחות ערוכות – הטאצ' של פרידה במטבח.

כששני ההורים עובדים, לאף אחד אין כוח להתחיל לבשל. מצד שני, כשיש ילדים בבית, צריך משהו קצת יותר מאשר ספגטי ברוטב מצנצנת.

במשך שנים רבות עבדה פרידה רז כבשלנית בבתיהם של אנשים שרצו אוכל ביתי טעים, אבל לא היה להם כוח או זמן להשקיע. פרידה, אוטודידקטית בבישול, התמחתה בבישולים לפי טעמים שונים והעדפות שונות והחליטה שהגיע הזמן להגשים חלום ישן ולהפוך את הידע בבישול לנחלת הכלל – באמצעות סדנאות שהיא מעבירה בשוהם.

כשהגעתי לסדנת "קטניות, ירקות ותבשילים" גיליתי כמה דברים. ראשית – שהרעיון הוא שמה שלומדים בסדנה ניתן לעשות בדיוק בבית. לשם כך אין בסדנה תנורים מקצועיים או מערבלי ענק שעולים הון , אלא יש את מה שיש לכולנו בבית – תנור ביתי, סכינים לא מותגיות וכך הלאה, כך שרואים בדיוק מה אפשר לעשות עם הציוד. מעבר לזה, יש אנשים שאוהבים להשתתף בבישולים ויש כאלה שמעדיפים רק לצפות, והכל הולך- אפשר להתנדב להשתתף, אפשר לשבת ולצפות, לא מחייבים אף אחד. גם המצרכים הם מצרכים נפוצים שאמורים להיות בכל בית, והמשתתף לא נשלח לקנות "פטריה נדירה שיש רק בחנות אחת בצפון רמת הגולן" למען המתכון. מכיוון שפרידה עבדה בבתים של אנשים עסוקים, המתכונים נועדו לאנשים כאלה בדיוק, והם קצרים, כך שבשעתיים בערך שהיינו בהכנות, הורכב משתה שלם עם המון מנות, טעמים, מרקמים וסוגי עשייה. לכל אורך ההכנות והבישולים קיבלנו המון המון טיפים, חלקם דברים שבכלל לא היינו חושבים עליהם. הידעתם למשל שכשמכינים אורז לא צריך לספור יחס של כוס וחצי מים לכוס אורז? מספיק לשים את האורז בסיר ולכסות אותו במים ואז להוסיף מים עד גובה של סנטימטר נוסף וזהו, בלי מדידות ובלי מתמטיקה (כי כמה זה אחד וחצי כפול כוס ורבע אורז למשל?)

עוד לפני שהתחלנו עם הבישולים התכבדנו כולנו במרק ביתי חם (שגם ביקשנו וקיבלנו את המתכון) , כי החוויה היא חווית אירוח ביתי, וגם כי נעשים רעבים במשך הסדנה ולא כדאי לנשנש ולגמור את הפרודוקטים…

כוסות יין נמזגו (כי השפים בטלוויזיה תמיד שותים יין עם הבישול) והופ להכנות.

פרידה הראתה לנו איך אפשר לתכנן את המנות והכנתן כך שבזמן שאחת בתנור, ואחת על האש, אפשר בנתיים להכין משהו נוסף כך שהכל יהיה מוכן במקביל (וכאן טיפ נוסף – אם מכינים משהו, נניח קוביות ירק, אפשר להכין כמות קצת יותר גדולה על הדרך, ואז יש מצרך מוכן למנה נוספת. כך למשל כשחתכנו קוביות חצילים למנת ירקות בתנור, השארנו קצת עבור מנה נוספת של חצילים בטחינה).

 

(בתמונה – פרידה רז בפעולה).

נושא הסדנה היה קטניות והשתמשנו רבות בבורגול וקינואה (שלפי פרידה לא כדאי לבשל כמו שמבשלים אורז, עדיף כמו שמבשלים פסטה, יותר מהיר ויעיל). במהלך הסדנה למדנו למה עדיף להשתמש בחלמונים בלבד ולא בכל הביצה בלביבות, איך עושים טרנספורמציה לאוכל שאמור להיות מטוגן, לאפייה או צליה בתנור באופן שהוא יוצא טעים לא פחות אבל בריא הרבה יותר, איזה טעם יש לסוגי תפוחי אדמה שונים ואיך לוודא שכל התיבול נכנס לתוכם, איזה ירקות מפרישים נוזלים ולכן איזה ירקות צריך להפריד זה מזה בזמן הצליה, איך להשתמש בשום כדי שלא יישרף ועוד ועוד.

הבישולים בעבודה…

בסוף הבישולים המנות נפרשו על השולחן, המזלגות נשלפו והמנות נטרפו. כמובן שכולנו קיבלנו כלים חד פעמיים כדי לקחת הביתה מה שנשאר, לשמח את שאר בני המשפחה (שאחרת רק היו רואים צילומים של המנות בטלפון הסלולרי ).

בתמונות למעלה- חלק מהמנות המוכנות.

במקביל לסדנאות מנהלת פרידה גם קייטרינג מצליח בשם "ארוחות ערוכות" שמספק מנות מיוחדות לאירועים עד מאה איש, כמובן כשר בהשגחת הרבנות שוהם. הקייטרינג מתאים כמובן גם להרמות כוסית משרדיות, או ארוחות פרטיות שבהם המנות המוכנות מגיעות על מגשים למארחים שיכולים לכבד את אורחיהם.

פרטים על הסדנאות והקייטרינג ניתן למצוא בדף הפייסבוק – לפי "ארוחות ערוכות – קייטרינג וסדנאות בישול". (ויש גם מבצעי "חבר מביא חבר" וכדומה). הסדנאות בשעות קבועות ובימים קבועים אבל קבוצות מאורגנות מראש יכולות לבחור את היום, השעה ותוכן הסדנה. הסדנאות מצויינות לימי גיבוש, מסיבות רווקות, ימי הולדת ואירועים מיוחדים. בין הסדנאות ניתן למצוא נושאים כמו בישול אסיאתי, ממולאים, אירוח , אוכל שילדים אוהבים וכדומה. אורך סדנה ממוצעת – כ3 שעות.

כשר בהשגחת הרבנות שוהם.

חם ברגע – מבושלת.

עד היום , המילים "מרק טוב" ו"מהר" לא הלכו כל כך טוב ביחד. נכון שיש מרקים באבקה שמספיק להוסיף לכוס ולערבב עם מים רותחים ויש מרק סביר, אבל אם רוצים משהו קצת יותר איכותי, את זה קשה להשיג במהירות.

ומה לעשות שכשאנחנו חוזרים הרוסים מעייפות וקפואים מהדרך, הדבר האחרון שבא לנו הוא להתחיל לקצוץ ירקות בשביל מרק?

"מבושלת" עושה את העבודה בשבילנו ויצרה סידרה של מרקים מוכנים באיכות וטעם ביתי בשלושה טעמים – מרק ירקות וקטניות, מרק מינסטרונה ומרק שעועית, בכמות אישית של 350 מ"ל.

אופן ההכנה הוא קל – לנער קצת את השקית, לחתוך בפינה, לשים במיקרוגל בעמידה ולחמם שתיים עד שלוש דקות. זהו, מוכן.

אם יש חלה טריה עוד יותר טוב, אבל גם ככה מתקבלת קערת מרק משביעה, עשירה ומתובלת (פעם ראשונה שאני לא צריכה להוסיף מלח למשהו!).

אהבתי לקרוא (אחרי שסיימתי את הקערה כמובן) שהרכיבים הם טבעיים בלבד, לא מכילים מונו סודיום גלוטומן, צבע מאכל או חומרים משמרים וגם הקלוריות דלות למדי (57 למאה גרם).

מה שנחמד הוא שאפשר לקחת לעבודה, במקום אותן אבקות שנמסות בכוס, לשים במקרר (לא לשכוח פתקית עם השם כי נראה לי שכולם ילטשו עיניים), ואז בשעת הרעב פשוט לשים במיקרוגל שנמצא בכל מקום.

המרקים הם כמובן חלק מסידרת התבשילים לחימום ברגע שכוללת 24 תבשילים שהופכים למנה חמה, מזינה , עשירה וטעימה, בדקות ובקלות (כך שגם ילדים יכולים לחמם לעצמם).

???????????????????????????????

את התבשילים והמרקים ניתן להשיג במעל 320 סניפים של רשתות מובילות וכן להזמין בטלפון, כשבחלק מהמקומות יש גם מבצעים ששווה לבדוק.

"מבושלת"  שקיימת משנת 1988 מספקת עשרות אלפי ארוחות מוכנות מדי יום למוסדות ולקוחות פרטיים בארץ ובעולם, על ידי צוות שכולל שף מקצועי, יועץ קולינרי, טכנולוג מזון ותזונאית.

COOK AND STORE מבית פיירקס- הקו החדש

את הכלים והאיכות של פיירקס אין צורך להציג, הם מותג ידוע ומפורסם. הזכוכית המחוסמת שעמידה בטמפרטורות גבוהות, העמידות בפני שריטות, אי ספיגת ריחות, ופתרונות איכסון הופכים את פיירקס לשם דבר.

הקו החדש של סידרת ה"קוק אנד סטור" הוא קערות זכוכית שמצטרפות לתבניות המלבניות, המרובעות והעגולות שכבר קיימים בסידרה. הקו הוא קו בריא מכיוון שהכלים הם הגיינים ולא סופחים ריחות וטעמים. הזכוכית של הקערות כל כך עמידה שהיא יכולה לנוע מטמפרטורה של מינוס ארבעים ועד לטמפרטורה של שלוש מאות מעלות צלזיוס (!) מה שאומר שאפשר גם בתנור וגם במקרר ובמקפיא. יותר מכך, אהבתי את העובדה שהכלים מסוגלים לעבור מטמפרטורה לטמפרטורה במהירות וללא צורך לחכות שיתקרר כדי שהכלי לא יתפוצץ .

בצורה כזו גם חוסכים זמן וגם חוסכים כלים ומים לניקוי, כי באותו הכלי מכינים – בתנור למשל, ואז מגישים ואז שמים במקרר את השאריות או להקפאה לזמן מאוחר יותר, וכמובן אחר כך מחממים שוב באותו הכלי.

לקערות יש גם מכסים תואמים ששומרים על הטריות והארומה מצד אחד, ומגינים מפני ריחות וטעמים של כלים אחרים שנמצאים בסביבתם במקרר למשל.

בתמונה ניתן לראות איך הכנתי מרק חם , אכלנו ממנו קצת , שמרנו לאחר כך במקרר, וחיממנו במיקרוגל, ואז אכלנו ישירות מתוך הקערה.

מוצרי הזכוכית של פיירקס עשויים מזכוכית בורוסיליקט שהופכת אותם לעמידים כאמור להבדלי טמפרטורות, וגם לזעזועים ולבלאי, שלא לדבר על שטיפה במדיח הכלים. בשימוש סביר הם גם לא נשברים, וכמובן השקיפות מאפשרת מעקב אחרי כל מה שקורה בתוך הכלי.

כשסיימנו פשוט איחסנו כלי אחד בתוך השני, בהתאמה מלאה ובתפיסת מקום מינימלית בארון הכלים.

להשיג במשביר לצרכן וברשתות השיווק המובילות.