ארכיון

צ'ארלי בממלכת התפוח בדבש

כמיטב המסורת השנתית, בכל שנה, ממש רגע לפני ראש השנה, התכנסנו בסניף "יינות ביתן" ברחובות, לסדנת בישול לכבוד ראש השנה עם השף המצליח  (והחתיך )צ'ארלי פדידה- טוב, האמת שהוא בישל ואנחנו אכלנו, אבל היי, בואו לא נכנס לקטנות.

עם מיטב המצרכים של "יינות ביתן" – כולל דגים טריים, בשרים משובחים וכל יתר המצרכים, שף פדידה אירגן תוך זמן קצר משתה חגיגי לתפארת.

להמשיך לקרוא

"סמולינה דורום איטלקית " כי רומא זה אצלי בבית.

שני כוחות פועלים בי- לעיתים נוגדים , האמת ,בדרך כלל נוגדים. הראשון הוא הרציונל שאומר "אין לך מכונת פסטה, בחיים לא עשית פסטה, למה לטרוח שעות על משהו שעולה גרושים ומגיע מוכן?" והשני האתגר שאומר "קיבלת קמח לפסטה? תעשי פסטה!".

להמשיך לקרוא

החלבון של "טבעול"- בגדול!

נתחיל בווידוי- קוראים לי שוש ואני…. איך לומר את זה… נשואה ל…. צמחוני.

הנה , אמרתי את זה. הברזילאית שנשואה לצמחוני. בקיצור, בזמן שאני צורכת את החלבונים שלי מפרוסות פרה לרוחב, הוא איך לומר…. לא מתחבר לקטע.

עכשיו, אחד החוסרים למי שלא אוכל בשר הוא חלבונים. נכון, יש כל מני תוספים וכל זה אבל בתכלס, לא כולם צורכים תוספים וזה גם מסובך. הפתרון הוא לצרוך מנות לא בשריות שכוללות חלבונים שמחזירות לגוף את מה שהוא צריך.

להמשיך לקרוא

איטליה על קצה המזלג (והסכין, והכף!)

נסיעתי הראשונה לאיטליה היתה כמו כל תייר ישראלי- לרומא. צילמתי כל פסל, ביקרתי את האפיפיור, אכלתי המון גלידה וזרקתי מטבע למזרקה, שמבטיחה שאחזור. לרומא אמנם לא יצא לי לחזור שוב בנתיים אבל שבתי לאיטליה עוד ארבע פעמים, כל פעם לאזור אחר- מאזור הדולומיטים בצפון ועד סורנטו ואמלפי בדרום (וכן, ראיתי את נאפולי ואני עדיין בחיים…), משתיית יין בסאן ג'מיניאנו ועד הצמדת האף לחלון הראווה של דולצ'ה וגבאנה במילאנו.

להמשיך לקרוא

סלטי "צבר"- הקרם של הסלט!

תקראו לזה "מאזטים", תקראו לזה "טאפאס", תקראו לזה איך שתרצו העיקר שתקראו לי לאכול…

"סלטי צבר" משיקה סידרה של מאזטים בטעמים מיוחדים שמושפעים משלל העדות שיש לנו כאן בארץ (אם כי טוב שאין משהו פולני, יש לי הרגשה שממרח בטעם גפילטע פיש לא היה הולך טוב אצלנו..).

להמשיך לקרוא

SEYMAN מציגה- זוג משמיים.

כולנו מכירים את הזוגות האלה, שכאילו תמיד היו יחד "קפה ועוגה", "המבורגר וצ'יפס", "יום הולדת ותכשיט יהלומים". (טוב, את האחרון אני המצאתי אבל תודו שזה נשמע טוב).

בשורת הנושא של חברת SEYMAN- כתוב "טעימות קטנות של אושר" ואכן, החברה,  שנוסדה בשנת 1985, חרטה על דגלה את השליחות להציג את מיטב מוצרי הגורמה מצרפת (וגם שוויץ, הולנד וכל המקומות שמתמחים במאכלים כאלה) לשוק הישראלי.

להמשיך לקרוא

לעלות על הגל (הירוק).

בלב שוק הכרמל ההומה, ניצב לו בגאון הסופרמרקט הטבעוני הראשון – "הגל הירוק". במאה מטרים של שטח ניצבים בסדר מופתי אלפי מוצרים טבעוניים נטו- לא מכילים בשר, חלב, דגים, פירות ים, ביצים ודבש.

בין המוצרים כאלה שהם תחליפים, כמו גבינה טבעונית או בשר טבעוני, וכאלה שמראש לא כוללים מוצרים מן החי (כמו שוקולד מריר למשל- וכאן ההמלצה שלי חד משמעית על  Vego  – שוקולד איכותי מאד, עם אגוזים, מעדן לכל אחד- טבעוני או קרניבור.

להמשיך לקרוא

"בריא מהטבע"- הפנינה של המטבח.

את פנינה רוזנבלום אין צורך להציג, מדובר באייקון ישראלי שמוכר בכל בית. דוגמנית, מאפרת, מרצה, אשת חברה, עיתונאית, אשת יחסי ציבור, חברת כנסת, פעילה חברתית, אשת עסקים.

לפני 28 שנים הוקמה חברת "פנינה רוזנבלום בע"מ" שהחלה כחברת קוסמטיקה, וגדלה לתחומים נוספים כמו מצעים, טיפוח שיער וגוף, מוצרים לכלב ולחתול, מוצרים לגבר, סדרת קרטין, מוצרי "מיכל הקטנה", מוצרים לילדים ומבשמי אווירה.

המוטו היה ונשאר – מוצרים איכותיים ומתאימים לאקלים הישראלי, במחירים נוחים.

להמשיך לקרוא

"פירורית ביסלי גריל"- להוסיף קראנץ' לחיים.

אז הגיעה החבילה עם "פירורית ביסלי גריל" של "אסם". הבעיה- המשימה היתה להכין שניצל. בעייתי משלוש סיבות.

קודם כל- אני כמעט לעולם לא מטגנת , בטח שלא בשמן עמוק, גם מבחינת הריח והלכלוך וגם מבחינה בריאותית, לשמחתי הגוף שלי לא מגיב טוב לטיגונים (מה שמונע ממני להתפתות … יש בזה יתרונות…

להמשיך לקרוא

קוסקוס- לא מה שחשבת.

מה כבר אפשר לחדש בקוסקוס? מסתבר שהרבה, ובצורה מאד ייחודית.  כך חשבו ב"תבואות" כשנשאלה השאלה- מי אמר שקוסקוס צריך להיות עשוי רק מסולת?

והתשובה- קוסקוס ממגוון רחב של קמחים, שכוללים ביחד איתם גם ים של בריאות וטעם.

חברת "תבואות" מביאה לנו הפעם סידרת מוצרים חדשה היישר מאיטליה, של מוצרי קוסקוס אורגניים מקמחים מיוחדים. בסידרה יש :

קוסקוס מקמח כוסמין מלא אורגני, קוסקוס מקמח תירס וקמח אורז אורגניים, קוסקוס מקמח אורז אורגני, והסוג שאני התנסיתי בו- קוסקוס שמשולבים בו ארבעה סוגי דגנים אורגניים- סולת חיטה מלאה, קמח כוסמין מלא, קמח חיטת קמוט וקמח תירס.

(בתמונה למעלה- המצרכים כדי להכין את מנת הקוסקוס שלי).

להמשיך לקרוא