ארכיון

אסם פלוס- בריא לי מתוק לי (חלק א').

כולנו אוהבים לקבל יותר. שקית מוגדלת במחיר שקית רגילה, שתי מתנות יום הולדת במקום אחת, ואם אפשר לקבל יותר בריאות, מה יותר טוב מזה?

אישית, אין לי בעיה עם אוכל בריא, כל זמן שזה לא פוגע בטעם, ובמקרה של "אסם פלוס"  המוצרים איכותיים וטעימים מתמיד, עם מתנה אחת נוספת- תוספת של סיבים תזונתיים, דגנים מלאים, חלבון  וירקות, שככה על הדרך, נהיה יותר בריאים.

להמשיך לקרוא

סלק "סנפרוסט"- הכוכב האדום.

אחד היתרונות הבולטים של סלק, מלבד יתרונותיו הבריאותיים (טוב לכבד, מונע שבץ והתקפי לב, עשיר בויטמין C וברזל, משפר את ייצור הסרטונין שגורם לנו למצב רוח טוב, עוזר לבעיות לב וכלי דם, מחזק את המערכת החיסונית ומפוצץ בחומצה פולית, זרחן, מגנזיום וויטמין B6 ועוד המון גודיז) הוא מתקתק במידה ולכן מתאים למליון סוגי מנות. בכל העדות ניתן למצוא את הסלק, אם זה ב"קובה" או ב"חריין" וגם במסעדות – עממיות (כמו סלט הסלק שמלווה כל שיפוד) ויוקרתיות (בצורת קרפצ'ו).

"סנפרוסט" עושים לנו חיים ממש קלים עכשיו בהכנת מנות מסלק, באמצעות "סלק אדום- שלם, קלוף ומוקפא". שיכול להשמר בפריזר שלנו לכל עיתוי של מנה עם סלק. הנוחות היא גדולה- בעיקר בענין הקילוף וגם בעזרת המתכונים ודרכי ההכנה שנמצאים על גב האריזה.

להמשיך לקרוא

"קולינריה 2017" – החידושים והטעמים.

תערוכת "קולינריה" שמתקיימת מדי שנה במלון "דן פנורמה" היא שם דבר בעולם הקולינריה, וכל המי ומי מהתחום מגיעים להשתתף, להתרשם וללמוד. הדוכנים הרבים והמגוונים , והפנאלים המרתקים מאפשרים הצצה לחידושים האחרונים, וזה תמיד מפתיע ומרתק.

גם השנה ניתן היה למצוא בתערוכה רעינוות מעניינים (וטעימים).  אני מביאה כאן מבחר מהדברים שמהם התרשמתי ביותר, כי אי אפשר להעביר את הכל, או שהפוסט הזה יקח חמישים עמודים בערך…

להמשיך לקרוא

שבועות חוגגים עם LA PASTA

חג השבועות בפתח, הרבה מנות גבינה יעברו על שולחנות החג, ואחד השילובים הכייפים ביותר הוא פסטות עם רטבים חלביים או עם גבינות (או פשוט קלאסיות ברטבי עגבניות).

חברת "תומר" שמתמחה בייבוא ושיווק מוצרי מזון, מביאה לנו לקראת החג מגוון ענק של פסטה- קנלוני, לזניה, ניוקי בטעמים שונים, פסטות בצורות שונות וכמובן מוצרי עגבניות משלימים.

להמשיך לקרוא

פוליבה- לפתוח קונדיטוריה בבית.

"בסוף רמלה יש מקום מיוחד, שם אפשר לעמוד ולהריח שוקולד…. וסוכריות קישוט… וממרח חלבה… ומלית אוכמניות ו…." טוב, לשיר הזה באמת לא יהיה סוף כשזה קשור ל"פוליבה".

הנה חידה- מה משותף ל (קחו נשימה- זה יהיה ארוך- מליות פרי, קרם נוגט, ריבת חלב, פירות יער קפואים, מחיות, ממרחים ללא תוספת סוכר, חלב מרוכז, סירופ שוקולד, גליליות למילוי, מייפל, שוקולד צ'יפס, בצק סוכר, קצפות, חמאת קקאו, קמח, שמרים, קורנפלור, תערובות לעוגות, פלאן, ג'לי, טריאקי, סויה, בוטנים גרוסים, בצל יבש, קרם פטיסיאר, צבעי מאכל ,גלוקוזה, קרמל, קטניות, שקיות זילוף, צנטרים, קופסאות קרטון…… ובערך עוד כ1500 מוצרים)?

להמשיך לקרוא

מיה- כל מה שמטבח צריך.

היו היו שלושה חברים- מויש, ישראל והודי , חברי ילדות שהחליטו לפני 35 שנה לפתוח מפעל בגבעת שאול בירושלים שכלל מכונה אחת למילוי אבקות. את החברה קראו לפי ראשי התיבות של שמותיהם- "מיה". שש עשרה שנים, והרבה פסי יצור אחר כך, המפעל כבר עובר למישור אדומים, וכולל מפעלי ייצור, מחסני הפצה ומשרדים ובעיקר את כל מה שטבח חובב או מקצועי צריך כדי להיות ממש מאושר במטבח (וגם הסועדים שלו).

להמשיך לקרוא

מעדני "מעדנות" לשבועות.

 

פשטידה1

שבועות בפתח, ותנור האפייה בכוננות.

מ"מעדנות" הגיעה סלסילה מלאה כל טוב- "בצק שמרים עלים חמאה" (למנות מתוקות), "בצק פריך מתוק חמאה" (למנות מתוקות) ו"בצק עלים חמאה" (שטעמו נייטרלי ולכן מתאים גם למנות מתוקות וגם למלוחות.).

להמשיך לקרוא

יום העצמאות של "שופרסל".

אני לא בן אדם שמקיים מצוות ומנהגים, אלא רק אם זה מוצא חן בעיני. אז כל כללי ההפרדה בין בשר לחלב, אי נסיעה בשבת וצומות- זה לא אני, אבל מנהגים כמו משלוחי מנות, מאכלי חלב בשבועות ונשיקת חצות בליל השנה האזרחית – זה דווקא מתאים לי. אני גם זו שחוגגת חג אהבה פעמיים בשנה – פעם בפברואר ופעם באב, כי כל המרבה הרי זה משובח.

להמשיך לקרוא

"שמנא" עונדת טיקה! – סדנה הודית עם אליזבט בנימיני.

המטבח ההודי הוא מטבח עז טעמים, מלא דמיון, צבע ומרקמים. הוא גם מתאים לקהלים רבים- לחובבי הבשר לצד צמחונים וטבעונים, לחובבי החריף (ומי שלא- יכול פשוט להוריד מכמות הפלפל), לאוהבי המתוק, המטוגן, המסורתי והיצירתי- הכל שם.

הגעתי לבית הבד "שמנא" לטעום את המנות המיוחדות של הבשלנית המוכשרת אליזבט בנימיני ולשמוע על תבלינים ודרכי הכנה של אוכל הודי שאפשר להכין בבית בעזרת חומרי גלם שניתנים להשגה בארץ.

להמשיך לקרוא

פיראוס בולגרית עם חציל קלוי- טעם ישראלי.

גבינה, חציל קלוי, מליחות עדינה- הים התיכון מגיע אלינו (שוב) בקופסת גבינה של "פיראוס"- קרם  על בסיס גבינה מלוחה, גבינה לבנה וחציל קלוי בחמישה אחוזי שומן.(ואגב, – אי אפשר להאמין שיש כל כך קצת אחוזי שומן, הגבינה סמיכה מאד ומרגישה הרבה יותר).

כשקיבלתי להתנסות את הגבינה, שמחתי מאד שמדובר בכמה קופסאות היות ואחת נחטפה עוד לפני שהגעתי הביתה, ונזללה כמו שהיא על לחם לבן טרי, לצד עגבניה שלמה שהתיזה את העסיס על הפרוסה (וגם קצת מסביב).

להמשיך לקרוא