ארכיון

סושי בר בזל- כי בבזל ייסדתי טעמי סושי מופלאים

 

בזל

יפן אולי נמצאת במזרח הרחוק, מרחק כמה שעות טיסה לא מבוטלות, אבל ברחוב פרישמן יש את "סושי בר בזל" שמביא את מיטב אוצרות יפן היישר לתל אביב, ביחד עם שפע טעמים אסיאתיים נוספים. השף חיים אלוש בנה תפריט חדש, שמתחיל ממש בימים אלה, וכולל את המנות האהובות והקלאסיות מהתפריט הישן, ביחד עם מנות חדשות ומעניינות.

כמו מה למשל?
תפריט ענק של סושי, לכל ההעדפות- צמחוני, טבעוני, עם דגים או פירות ים, סוגי באן במילויים שונים, כיסונים, דגים, סלטים, תבשילי ווק, מרקים, תוצרי פלאנצ'ה וקינוחים, שמלווים על ידי משקאות איכותיים שמגיעים היישר מיפן כמו תפריט שלם של סאקה, או שיכר שזיפים מתקתק ומפתה.
במסגרת התפריט יש גם תפריט ילדים, וכשקנאתי בילדים שיש להם מנת "אובנטו" שמגיעה בקופסת "בנטו" מרהיבה, הסתבר שיש גם גירסה למבוגרים שכוללת תיבה יפה ובתוכה שפע של מנות בצירופים שונים.

בערב קריר המקום המה תיירים וישראלים שמחפשים סושי איכותי שמי שמכין אותו יודע מה הוא עושה ומשתמש בחומרי הגלם הטובים ביותר. אחרי שבוחרים מקום ישיבה (במרפסת בה מותר לעשן, או במתחם הפנימי) שווה להתייעץ עם צוות המקום שכן המבחר גדול. כבר בנגיסה הראשונה מרגישים את הטריות של חומרי הגלם, כך למשל הדגים שמגיעים טריים יום יום, ומטופלים ביד אוהבת. ההקפדה על תהליך הכנה מושלם כל כך גדולה עד שאפילו את טמפרטורת הסאקה החם מודדים במדויק.

אנחנו הקשבנו להמלצות המקום בנוגע לבחירת המנות והדבר היה מוצדק מכיוון שגילינו חווית אכילה שונה ומרתקת, במגוון מרקמים מיוחדים, טעמים ותיבולים. כך למשל קיבלנו המלצה על מנה המכונה "בזל ביס" שהיא בעצם כף שעליה יש שילוב של אבוקדו, סלמון, אצת ווקמה ברוטב מיונז יפני, והוראה לאכול הכל בביס אחד. ואכן, השלם עולה על סך חלקיו וזו היתה מנה של עונג טהור.

מעבר לכמובן המלצה חמה על מנה זו, המלצות על מנות נוספות הן –

"בייבי אינארי" – כיסוני אינארי במילוי אורז, טרטר סלמון, אבוקדו, בצל ירוק, מיונז יפני ושומשום – מנה קלילה שמהווה פתיחה נהדרת לכל ארוחה.

"בזל סלמון" – סלמון עטוף באצת נורי, מטוגן בטמפורה ומוגש על רוטב הדרים יפני (פונזו)- לנגוס לאט לאט, לתת לחתיכה לשהות על הלשון לפני שלועסים ובולעים, ולהרגיש גן עדן.

"באן בקר" -אותה לחמניה מאודה (ועל הצלחת יש שתיים במנה), שממולאת בכל טוב של בקר, חמוצים יפנים (כולל חלק חריף- שימו לב), עשירה כל כך ורכה כמו כרית.

"בננה קאדיף"- קינוח יפני שמורכב מבננות מקורמלות, קדאיף וגלידה- שחיתות לשניים.

והפרטים הטכניים: – סושי בר בזל

כתובת – פרישמן 20 תל אביב

חנייה קרובה- חניון "תל נורדאו" במרחק של כמאה מטרים מהמסעדה

סיווג המקום- אסיאתי (משודרג!)

שעות פתיחה- מ12 בצהרים עד 23.30 בערב, שבעה ימים בשבוע

מתאים ל – כולם, כל מי שמעריך סושי איכותי, טריות ומקוריות, כולל תפריט ילדים מיוחד. (וגם צמחונים וטבעוניים).

גישה לנכים- יש שלוש מדרגות בכניסה. יש תו נגישות והעובדים מסייעים מכל הלב.

מחיר ארוחה ממוצעת- בין 70-90 שקלים לאדם.

מבצעים- עסקיות בשעות 12.00-17.00 – ארוחה שכוללת קומבינציה אישית עם מרק מיסו או סלט הבית במחיר הקומבינציה, או "עסקית בנטו" – מרק מיסו או סלט, 5 יחידות בשימי, רול קליפוניה אחד, שתי יחידות ניגירי, אורז מאודה, טמפורה עם ירקות ומנה עיקרית- במחיר המנה העיקרית- כמות גדולה מאד של אוכל, המלצה- לקחת דוגי בג.

כשר – לא.

לפרטים נוספים ומבצעים שונים התקשרו עכשיו  – 073-7842911

חנוכה שמח ומתוק- עם "מייפל אורגני טהור"- תבואות

 

מיי1

כשביקרנו בקנדה, שסימלה הוא עלה של עץ מייפל הסוכר (אדר) הבנו כמה שאנחנו לא מכירים את טעם המייפל. מה שפופולארי בארץ הם סירופים לא ברורים "בטעם מייפל" שבינהם ובין מייפל אמיתי אין שום קשר. מאותו רגע כבר לא יכלתי לגעת באותם סירופים תעשייתיים.

להמשיך לקרוא

אחוה- המתיקות מתחדשת.

 

אחו1

ב"אחוה" לא שוקטים על השמרים- תרתי משמע, והחידוש האחרון הוא "רוגלעך- מאפה שמרים בטעם שוקולד".  אנשים רבים נרתעים מלאפות עם שמרים, לאנשים רבים אין זמן לחכות להתפחות השונות הכרוכות בבצקי שמרים, ובכל זאת, עוגת שמרים ריחנית ורכה היא חלום מתוק. ב"אחוה" הכינו עוגיות רוגלעך מבצק שמרים פריך, שממולא בקרם שוקולד, נימוחים ורכים , בטעם עשיר שנותן הרגשה כאילו שהכנו את זה בעצמנו, במיוחד אם אנחנו מחממים כמה שניות במיקרוגל ומגישים לצד קפה למשל.

להמשיך לקרוא

דונטס בוקס 2017- הפתיחה החגיגית.

 

לייקא1

חנוכה כבר בפתח, והקדימה אותו בדלת שלי הקופסה של "דונטס בוקס 2017" שמכילה כל טוב ליצירת הסופגניות המדהימות והטעימות ביותר.

להמשיך לקרוא

Say "Cheese (cake factory)"

אז מלכה אחת פעם אמרה שאם אין לחם אוכלים עוגות. אצלנו אומרים – למה לחם אם אפשר עוגות, ולמה סתם עוגות אם אפשר "דה צ'יזקייק פקטורי"?

אמש הושק הסניף הראשון של מותג העוגות המפורסם The Cheesecake Factory. המותג הוותיק, כבר קרוב ל40 שנה, שהחל בחלומה של אופה ביתית אחת, מביא לישראלים חווית עוגות אחרת- גבוהות, עשירות, מעוטרות בתוספות שונות, ובעיקר- חלומיות.

 

להמשיך לקרוא

ק-פה האנוי- ערב טוב וויטנאם!!!

בעוד המטבח היפני והסיני כבר מבוססים היטב בישראל, המטבח הוויאטנמי נדיר יותר, וסודותיו מסתוריים יותר. עכשיו כבר אפשר לפתור את המסתורין בעזרת "ק-פה האנוי" בלב תל אביב, שמביא את האנוי והמטבח הוויאטנמי, בהשפעות של מטבח צרפתי, היישר לצלחת שלנו.

כבר מרחוק ניתן להבחין במסעדה על שלל אורותיה האדומים –צהובים, מנצנצת בקצה רחוב  מלכי ישראל, ממש מול בנין עיריית תל אביב. כשנכנסים לא יודעים לאן להסתכל קודם- הצבעוניות עזה, העיצור המרהיב הוא של סגולן גטי שעבדה תקופה ארוכה עם מעצב העל פיליפ סטארק, והדבר ניכר בכל פינה – קישוטי הקירות, גופי התאורה, הציורים, האביזרים ,אפילו השירותים (שגם אם לא צריכים להשתמש בהם, שווה לבקר רק בשביל ההתרשמות מהעיצוב המרהיב).

להמשיך לקרוא

סיידווק קפה תל אביב- חוויה שונה בכל שעה

הדבר הראשון שבו הבחנתי כשהתקרבתי ל"סיידווק" – בדיזנגוף פינת גורדון, הייתה כלי המים לחתולים ולכלבים שניצב בחוץ ומראה שבמקום חושבים על הכל. כשנכנסתי ובחנתי את התפריט, ראיתי ש"לחשוב על הכל" הוא באמת המוטו של המקום.
להמשיך לקרוא

FINTESS – יוצאים אל היער!!

שיחה אמיתית מלפני כחצי שעה.

אני מחייגת אליו.

שומעת ברקע שיר של מארק אנטוני, כבר מגמה מבורכת.

הוא: הלו?

אני: אני רעבה, אתה מביא משהו לאכול? מתי אתה בא?

הוא: יש פקקים, יקח לי שעה.

אני : אבל אני רעבה!!!!!

הוא: את לא רוצה לחכות לי שנאכל משהו ביחד?

אני: הלו? אני רעבה!!

הוא : תאכלי משהו קטן בנתיים.

להמשיך לקרוא

"דולפין ים" – החוויה הימית (והבשרית) של ירושלים.

העיר ירושלים כבר מזמן ביססה את מעמדה כבירת קולינריה מפוארת. ניתן למצוא בה מסעדות בכל הרמות ובכל הטעמים, שחלקן כבר הפכו למוסדות וותיקים שלקוחות חוזרים אליהם עם הדור השני והשלישי.

כזו היא "דולפין ים"– מסעדת דגים, פירות ים ובשרים, שקיימת כבר קרוב לחמישים שנה, ואהובה מאד על הלקוחות הקבועים וגם על תיירים ומבקרים בעיר שמחפשים אוכל איכותי, טרי מאד, מגוון ועשיר.

להמשיך לקרוא

קורני- כחול, לבן, אדום.

הסופרבול, דונלד טרמפ, שדרות פנסילבניה 1600, , מייקל ג'קסון, פסל החירות,  הדוד סם, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, התפוח הגדול, הוליווד, –  אלה חלק מהאסוציאציות שעולות לנו בראש כשאנחנו חושבים "אמריקה". ואם חושבים על טעמים אמריקאים- זה ההודו שאוכלים בחג ההודיה עם רוטב הקרנברי, זה ה"על האש" של יום העצמאות, זה פאי התפוחים  וליקר הביצים, ההמבורגר והנקניקיה, וכמובן השלישיה המנצחת- חמאת בוטנים  שמככבת בכריכים של כל הילדים (ושל אלוויס פרסלי כשהיה חי), בראוניז שילדים היו מפלחים מהמטבח בפרוורים, ועוגת גבינה שקיבלה גרסאות רבות כולל "הניו יורקית" , כשיש אפילו רשת מסעדות אמריקאית שכל התמחותן היא עוגות גבינה שונות (זוכרים את "פני" מ"המפץ הגדול"?).

להמשיך לקרוא