ארכיון

צ'ארלי בממלכת התפוח בדבש

כמיטב המסורת השנתית, בכל שנה, ממש רגע לפני ראש השנה, התכנסנו בסניף "יינות ביתן" ברחובות, לסדנת בישול לכבוד ראש השנה עם השף המצליח  (והחתיך )צ'ארלי פדידה- טוב, האמת שהוא בישל ואנחנו אכלנו, אבל היי, בואו לא נכנס לקטנות.

עם מיטב המצרכים של "יינות ביתן" – כולל דגים טריים, בשרים משובחים וכל יתר המצרכים, שף פדידה אירגן תוך זמן קצר משתה חגיגי לתפארת.

להמשיך לקרוא

איטליה על קצה המזלג (והסכין, והכף!)

נסיעתי הראשונה לאיטליה היתה כמו כל תייר ישראלי- לרומא. צילמתי כל פסל, ביקרתי את האפיפיור, אכלתי המון גלידה וזרקתי מטבע למזרקה, שמבטיחה שאחזור. לרומא אמנם לא יצא לי לחזור שוב בנתיים אבל שבתי לאיטליה עוד ארבע פעמים, כל פעם לאזור אחר- מאזור הדולומיטים בצפון ועד סורנטו ואמלפי בדרום (וכן, ראיתי את נאפולי ואני עדיין בחיים…), משתיית יין בסאן ג'מיניאנו ועד הצמדת האף לחלון הראווה של דולצ'ה וגבאנה במילאנו.

להמשיך לקרוא

אבראג' – המזל הטוב של יפו.

כיכר קדומים היא אחד המקומות הקסומים ביפו. אתר הסטורי משובץ במבני אבן מקושתים, תאורה רומנטית נשפכת ורחש הים מאחור, הכל הופך ובצדק למוקד משיכה לתיירים מכל הסוגים- אמריקאיות מצחקקות, לצד קבוצות יפנים עם מקלות סלפי, אנשי דת בגלימות וכובעים, ואיך אפשר בלי צלמי חתונות וזוגות מאושרים?

לכיכר הזו הגעתי כשהוזמנתי לנסות את הביסטרו הים תיכוני "אבראג'- Abrage". המסעדה ממוקמת ממש בלב הכיכר, צמודה למזרקה המקסימה שבה פסלי אבן של כל המזלות , נושא שחוזר ביפו גם בסמטאות. פירוש שמה של המסעדה בערבית הוא "מזלות", והשור, הדלי, הבתולה והאריה מלווים את כל באי האזור יחד עם חבריהם לכיפת השמיים.

להמשיך לקרוא

MERCADO- אצא לי השוקה בעזריאלי ראשונים.

בכל קניון יש מתחם אוכל, שבו משביעים את הרעב שנוצר מכל הקניות והשיטוט. תמהיל נכון של סוגי מזון מבטיח שכל אחד , גדול כקטן, רעב מאד או רק נשנוש, ימצא את מבוקשו.

במארס האחרון הוקם "קניון עזריאלי ראשונים"– בהשקעה ענקית של כ750 מליון שקל, בשטח של כחמישים אלף מטרים רבועים- שלוש קומות של קניות ובילויים מכל הסוגים, ביחד עם מגדל משרדים בן 13 קומות, והכי חשוב- המון חניה (כ1500 מקומות במפלסים שונים, שעתיים ראשונות חינמיות).

והיות וצריך גם מתחם אוכל, הושק אמש המתחם החדש "מרקדו"- מגוון של דוכני אוכל מפוארים ומושקעים שמגישים מנות מיוחדות במחירים ידידותיים מאד (ושירות ידידותי לא פחות).

להמשיך לקרוא

עם "גילרו" – הגלידה טעימה יותר!

האגדה מספרת שקצת אחרי שהגלידה הגיעה לארצות הברית והפכה לקינוח אהוב ופופולארי, עמד מוכר גלידה באחד הירידים והיתה לו בעיה- נגמרו לו כוסות הנייר שבהם הגיש את המנה. לצידו היה מוכר וופלים שלא כל כך הצליח מכיוון שמזג האוויר היה חם מאד ולקוחות העדיפו גלידה מאשר וופל. החליטו השניים לחבור כוחות, וכך נולדה ה"גלידה בגביע". לסיפור הזה אין הוכחות, ובאותם ירידים נכחו תמיד מעל 500 מוכרי גלידה, אבל האגדה נשארה ,וכך גם הגלידה בגביע.

להמשיך לקרוא

MAGNUM BAR TLV- לקיץ חייתי במיוחד

אחד המאכלים הסקסיים ביותר הוא גלידה. גלידה זה לא משהו שאוכלים כדי לשבוע, אלא נטו כדי ליהנות, וב"מגנום" יש הרבה ממה – השכבות, המרקמים, האיכות, המתיקות והניגודים- הכל שם בחבילה של עונג קיצי (והאמת, הייתי רוצה גם בחורף..)

להמשיך לקרוא

"קקאו" רמת החייל- לבוקר (וצהרים וערב) של פינוק.

רמת החייל, השעה עשר בבוקר. רחוב ראול וולנברג תוסס והומה. כשאנו מתקרבים לסניף "קקאו" אנו שומעים שירה אדירה לכבוד יום הולדת. הסניף הוא גדול ואנו בוחרים לשבת בחלק החיצוני, דק רחב ידיים שהיה נעים מאד בבריזה הקלה של הבוקר.

הוזמנו לסניף לכבוד הבעלות החדשה והמעבר ל לכשרות מהדרין בד"צ בית יוסף ועל הדרך גם חגגנו אירוע משפחתי פרטי.

להמשיך לקרוא

אסם פלוס- בריא לי מתוק לי (חלק ב').

בשבוע שעבר הכרתי את "אסם פלוס" – סדרת המוצרים שכוללת תוספת של ערכים תזונתיים כמו דגנים מלאים, סיבים תזונתיים, חלבונים ועוד. בגלל שאני אוהבת מתוק, זו היתה סיבה למסיבה- אפשר להכין מתוק שיהיה גם יותר בריא, וכך הכנתי בשבוע שעבר את עוגת השוקולד המופלאה עם קמח חיטה לבן שכולל תוספת של 30% קמח חיטה מלאה.

עכשיו החלטתי להמשיך בקו, ולהכין עוד משהו מתוק, גם הוא מבוסס על מוצרי "אסם פלוס" – הפעם הלכתי על "אטריות דקיקות עם סיבי שיבולת שועל " שכוללת פי 2.5 (!) סיבים תזונתיים.

אעשה ספויילר לסוף- כמו הקמח, וגם שאר מוצרי הסידרה, המוצר מתנהג כמו מוצר רגיל, אין שום הבדל מבחינת מרקמים או טעם, ויש רק את ההרגשה הטובה שעשיתי משהו למען הבריאות שלי.

המתכון שבחרתי הוא משהו שמופיע בחוברת המתכונים שלי תחת הכותרת "קדאיף בנוסח המלון" ואני לא זוכרת למה בעצם קראתי לזה ככה, אולי נתקלתי בזה באיזשהו מלון? לא יודעת. בכל מקרה טעים.

והנה המצרכים –

להמשיך לקרוא

אסם פלוס- בריא לי מתוק לי (חלק א').

כולנו אוהבים לקבל יותר. שקית מוגדלת במחיר שקית רגילה, שתי מתנות יום הולדת במקום אחת, ואם אפשר לקבל יותר בריאות, מה יותר טוב מזה?

אישית, אין לי בעיה עם אוכל בריא, כל זמן שזה לא פוגע בטעם, ובמקרה של "אסם פלוס"  המוצרים איכותיים וטעימים מתמיד, עם מתנה אחת נוספת- תוספת של סיבים תזונתיים, דגנים מלאים, חלבון  וירקות, שככה על הדרך, נהיה יותר בריאים.

להמשיך לקרוא

טו "בי 56" אור נוט טו "בי56" – אין כאן שאלה!!!

באחד המיקומים המרהיבים בארץ, בתוך קניון ארנה ההרצלייני, מול נוף המרינה על שלל היאכטות והמטיילים הרבים של המקום (והשקיעות המרהיבות), נמצאת מסעדת "ביסטרו 56" הוותיקה ואהובה. כעשר שנים לאחר פתיחתה, הושק האח הקטן, שהוא לא כל כך קטן, הלופט המכונה בחיבה B*56. הלופט משמש לאירועים מכל הסוגים- מאירועי חברות ועד חתונות , בר מצוות ובריתות, כל סיבה טובה למסיבה. מה שנחמד בלופט הוא המודולריות שלו – הוא נחלק לשלושה חלקים באמצעות קירות זזים (ואקוסטיים להפליא- כששהיתי שם לא יכלתי לשמוע את המסעדה מאחור או את האירועים הנוספים שהתקיימו באותו זמן), ויכול לקיים אירועים בכל חלק בנפרד, או באיחוד של כל החלקים (ואז יש מקום ל130 איש בהושבה). במידה והאירוע גדול יותר, כמו חתונה, ניתן לפתוח גם את החלק של המסעדה ולחבר הכל ביחד, ואז יש לנו אולם של מעל 200 איש כולל רחבת ריקודים.

להמשיך לקרוא