ארכיון

טעמים בעמקים- כי העמק הוא חלום – חלק ב'

בחלק הראשון של הפוסט סיפרתי על פסטיבל "טעמים בעמקים" שנחגג בפעם ה12 ומפנק את המבקרים בארוחות מיוחדות , טיולים, טעימות, פריחה וכל הטוב שיש לטבע להציע.  אנחנו התנסנו רק בחלק קטן מתוך המבחר הענק שיש , והדבר האחרון שעליו סיפרתי היה התחלת ארוחת הצהרים. אז למי שנותר סקרן, הנה ההמשך.

להמשיך לקרוא

טעמים בעמקים- כי העמק הוא חלום – חלק א'

"שדות שבעמק…." אז זהו, שממש לא רק שדות.. השדות אמנם פורחים עכשיו לקראת ט"ו בשבט , והם סיבה מצוינת להגיע לעמקים, אבל הם בהחלט לא הסיבה היחידה.

סיבה ענקית במיוחד להגיע לעמקים בדיוק עכשיו , היא כי החל מה17 לינואר עד 28 בינואר 2016, מתחיל "פסטיבל טעמים בעמקים " – בשנתו ה12, ומהווה חוויה של "מהחקלאי לצלחת" באזור עמק יזרעאל – מסעדות, יקבים והרבה ירוק בעיניים.

להמשיך לקרוא

לפתוח את השנה בטעם טוב ובריא.

נותרו עוד שעות ספורות עד סוף שנת 2015 ותחילת 2016, ותמיד כדאי לעשות החלטות חיוביות לשנה החדשה.

ובין ההחלטות הפופולאריות נמצאת במקום גבוה ההחלטה לאכול בריא (וכמובן שחשוב שיהיה גם טעים).

אז דקה לפני התחלפות התאריך- הגיעו לשולחני (ולמטבחי ולצלחת שלי) מוצרים חדשים שיעזרו לנו בטעם ובבריאות.

הראשון הוא "תערובת קטניות אורגניות למרק" של "תבואות" –  שכוללת מגוון ענק של קטניות ודגנים אורגניים כמובן- עדשים ירוקות ואדומות, אפונה ירוקה, גריסי פנינה, פולי אזוקי וחיטת כוסמין. אפשר להשתמש בתערובת לא רק למרק אלא גם לנזידים, תוספות חמות והפיבוריט שלי – סלטים בריאים , משביעים ומזינים. אני אוהבת להוסיף קטניות מבושלות כאלה לסלט של המון עלים ירוקים (כוסברה, פטרוזיליה, נענע, עלי סלרי וכמובן חסות מסוגים שונים ועלי בייבי. לגיוון הטעם והצבע אני מוסיפה גם  גרגרי רימון, ואת הכל מתבלת או בגירסה הפשוטה של שמן זית ולימון, או ברוטב וינגרט רימונים שהולך מצוין עם כל זה. במקרה של סלט אפשר לאכול את הקטניות ישר מהבישול או קר, כך שאפשר להכין מראש את הסלט ולאכסן במקרר.

להמשיך לקרוא

כשבריאות ומתיקות משתלבים

אחד הדברים שאני אוהבת באוכל מלבד הטעם והריח , הוא המרקם. משעמם לי לאכול אוכל שכולל רק מרקם אחד (ולכן אפילו פירה אני מעדיפה עם גושים ולא חלק לגמרי).

מנות כמו שניצל או שייק פירות, יכולות להכיל מרקמים שונים- הן בציפוי (של השניצל) והן בתוכן עצמו (כמו בשייק).

מאז שקנינו בלנדר חדש, אנחנו מרבים להכין שייק פירות, בעיקר נניח בננות, עם חלב, סילאן, וקינמון, וכדי שזה יצא משביע ובריא במיוחד (כי לעיתים השייק הזה מהווה ארוחה בפני עצמו) אנחנו אוהבים להוסיף דגנים, שמוסיפים גם בריאות, גם נוכחות וגם מרקם.

לעזרתנו הגיעה חברת רפאל'ס- מומחית בייצור גרנולה וחטיפי דגנים והביאה לנו סידרה חדשה של פתיתי דגנים – שבעה מוצרי דגנים ללחמים, עוגות, עוגיות, שייקים, פשטידות וכו'. במילים אחרות- בכל מקום שיש קמח, ניתן להחליף בדגנים. בסידרה יש פתיתי כוסמין מלאים, חיטה מלאה, שעורה מלאה, שיפון מלא, שיבולת שועל מלאה דקה, שיבולת שועל מלאה עבה ומיקס פתיתי דגנים.

הדגנים בשני המקרים הם רכים מספיק כדי לאכול ועדיין שומרים על צורתם ה"נגיסית" בשביל מרקם. בטיגון אגב, כמו בשניצל, הם שומרים על האחידות ולא מתפזרים, כך שהציפוי אחיד לכל אורך ורוחב המנה.

להמשיך לקרוא

הקומה ה11- גבוה מעל כולם

היות ומדובר במסעדת "הקומה ה11" במגדל המרובע של עזריאלי, בתוך מלון "קראון פלזה סיטי סנטר " בתל אביב, אז גם משפט הפתיחה שלי יכלול אחת עשרה מילים והן "מקום שבו יוקרה, טעם טוב, איכות, מקוריות, שירות ואלכוהול משובח נפגשים". (כן, אני יודעת שספרתם!).

להמשיך לקרוא

ציון 100 ל- "88".

בהתחלה זה היה קצת מבלבל – "את מוזמנת ל"בורורכוב 88" שנמצא ב"אחוזה 88" רעננה." אחר כך זה התבהר- הסניף המקורי ב"בורוכוב 88" שקיבל את שמו כמובן מהכתובת, הביא לסניף נוסף, באותה עיר, בכתובת החמודה "אחוזה 88"- ועכשיו יש שני סניפים של חוויה חלבית כשרה. אבל מה?

אחרי שנתיים, הסניף ב"אחוזה" מתחדש בתפריט חדש ושונה לחלוטין מהסניף ב"בורוכוב" וזו בהחלט סיבה מצויינת לביקור במקום.

כמה מילות רקע- "בורוכוב 88" בשני הסניפים הם קפה מסעדה חלבי כשר ( רעננה מאופיינת בהרבה חובשי כיפות סרוגות, ואכן הם היו הרוב בסניף ב"אחוזה" שבו ביקרתי, אם כי גם חילונים לא היו חסרים שם).

להמשיך לקרוא

שחר של שוקולד ותפוז

הדבר הכי טעים בעולם זה שוקולד. ויש מעט דברים שאפשר לעשות כדי לעשות אותו יותר טעים. אחד מהם זה שילוב הדרים, בעיקר תפוזים. משהו בשידוך הזה של ההדר והקקאו פשוט משדרג את התוצאה ומוכיח שאחד ועוד אחד זה הרבה יותר משניים.

"השחר העולה" החליטו לשדרג את ממרח השוקולד בשפופרת, שזכה להצלחה רבה בגלל הנוחות שלו, שהופכת את הממרח האהוב לנוח לציפוי מתוקים למשל, לצד כמובן מריחה על פרוסה או בגירסה האהובה עלי- ישירות אל תוך הפה בלי ללכלך סכינים או אצבעות, והביאו מהדורת חורף מיוחדת – "השחר העולה " בטעם תפוז בשפופרת לחיצה.

להמשיך לקרוא

האופה מבגדד- לחיים מתוקים.

ימי החנוכה הם עיתוי מעולה ללכת לטעום את אחת החנויות של "האופה מבגדד"– רשת בת שבעה סניפים  בכל רחבי הארץ, שמייצרת מעל 300 סוגי מאפה.

להמשיך לקרוא

טעמי צ'כיה- עכשיו בישראל

אוכל מזרח אירופאי הוא קלאסי לימי החורף הסגריריים. בדרך כלל אנו מכירים את האוכל הרוסי, אולי גם הגרמני, אבל מה אנחנו יודעים על הקולינריה הצ'כית? מסתבר שמי שלא יודע, פשוט מפסיד מעדנים, ועכשיו ההזדמנות לכפר על חוסר הידיעה הזה, ולהתענג על שבוע שכולו קולינריה צ'כית במסעדת "עלמה" הכשרה במלון "דניאל" בהרצליה.

להמשיך לקרוא

לה ביסטרו בר חולון- חגיגת חנוכה (וכל השנה).

במתחם עזריאלי, בין בנייני הייטק גבוהים , נמצאת "לה ביסטרו בר"– מסעדה מגוונת שמציעה הפתעות רבות.

לצד התפריט הרגיל (שגם הוא מכיל אפשרויות רבות, בשריות, צמחוניות וגם טבעוניות), ומבחר אלכוהול משובח, ישנם תמיד תפריטים מיוחדים בהתאם לזמן ולאירועים.

להמשיך לקרוא