פסח בפתח וכולנו מחפשים כיצד להפתיע את המשפחה במנות מעניינות וטעימות.
לקראת החג משיקה "מיה תעשיות מזון" סלסילת מוצרים שיסייעו לנו במשימה הזו ויהפכו אותה לנוחה וקלה.
אז מה יש לנו?
פסח בפתח וכולנו מחפשים כיצד להפתיע את המשפחה במנות מעניינות וטעימות.
לקראת החג משיקה "מיה תעשיות מזון" סלסילת מוצרים שיסייעו לנו במשימה הזו ויהפכו אותה לנוחה וקלה.
אז מה יש לנו?

הקורונה הביאה לביקוש רב למוצרים ארוזים אישית לשמירת הגיינה מירבית. כשזה מגיע לעוגות, זו ההעדפה הפרטית שלי גם בימי שיגרה, כי כך אני בטוחה שהחלק שלי שמור ולא לוקחים לי…
חברת "אחוה" משיקה סדרת עוגות חדשה באריזה אישית: עוגת שמרים אישית במילוי בטעם שוקולד, במילוי פרג ודניש קינמון.



"משהו מתוק" , כינוי למאכל שלא צריך בשביל הרעב אבל צריך בשביל הנשמה. הצורך יכול להגיע בכל שעות היום, גם אם סיימנו בדיוק ארוחת סטייקים ונדמה שאין מקום לכלום. (ולא, "קחי תפוח" זה ממש לא "משהו טעים/ מתוק").

ההגדרה "משהו מתוק" בהקשר של פסח היא בדרך כלל "מצה עם שוקולד". הורים פחות ששים לעניין הזה מכיוון שממרח שוקולד הוא לא בדיוק מזון בריאות. עד שהגיעו "אחוה" ועשו בדיוק את זה- ממרחים מתוקים מבוססי טחינה גולמית: ממרח שומשום ושוקולד, ממרח שומשום עם סילאן, ממרח שומשום עם דבש וממרח שומשום בטעם שוקולד ללא תוספת סוכר.

מתחם התחנה בתל אביב היה לפני זמן רב נקודת תחבורה משמעותית בתולדות ארץ ישראל. למעש תחנת הרכבת היא הראשונה שהוקמה מחוץ למצרים וטורקיה ופעלה מסוף המאה ה19 ועד למלחמת העצמאות. במתחם עומדים מבנים שונים, כשאחד הבולטים בהם הוא מבנה מהתקופה העות'מאנית שבו ממוקמת המסעדה הידועה "רג'ינה".

"קפה מוסקט" שכן במשך 16 שנה באודים, ליד נתניה ומשך אליו קהל רב של אנשים שחיפשו טעמים טובים, אווירה קהילתית ופינת שלווה. המטעמים של חגית ואילן כיכבו על כל שולחן.
עכשיו "קפה מוסקט" החליף כתובת ואת האווירה הקהילתית הביא לרמת אביב, מקום נגיש לכולם. זוכרים את שיר הפתיחה של הסידרה "חופשי על הבר" עם השורות המיתולוגיות "להגיע למקום בו כולם מכירים את שמך"?
זו הרוח שממשיכה ללוות את "קפה מוסקט" גם במיקום החדש.

פורים בפתח ומשלוחי המנות נארזים ממש בשעה זו, ערימות של כל טוב. ועם כל הכבוד לקונדיטוריות ולחנויות, אין כמו תוצרת בית לשמח בטן ולבב.
כדי להכין את כל הדברים הטובים צריך חומרי גלם טובים ולכך מתגייסת "מיה"– או ליתר דיוק "מיה תבליני החיים ירושליים בע"מ" שהוקמה ב1982 על ידי שלושה חברים ש"מיה" היו ראשי התיבות של שמם.
החברה גדלה והתרחבה וכיום מייצרת, אורזת ומשווקת מגוון של למעלה מ300 מוצרים שחלקם הגיעו אלי בסלסילה כדי לנסות ולעשות מהם כמה שיותר דברים טעימים לפורים.

"עוגת שמרים" . אין מושג קולינרי יותר אמביוולנטי מאשר "עוגת שמרים". מצד אחד זהו מעדן שכולם אוהבים. מצד שני ההכנה מסורבלת וזמני התפיחה הארוכים לא מאפשרים לאפות לבד, בעיקר כשאין זמן והאורחים בפתח.
לקראת פורים וסלי משלוחי המנות, מצטרפת אחות חדשה לסדרת המאפים הביתית של "אחוה" , שכבר כוללת עוגת שמרים שוקולד, קינמון ופרג – עוגת קרמל.